۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
  • کد خبر: 241482
مدیر جدید شرکت نفت دولتی الجزایر تعیین شد

شرکت انرژی دولتی الجزایر (سوناتراک) مدیر جدید خود را معرفی کرد.

به گزارش رویترز، امینه مازوزی به عنوان مدیرعامل جدید سواناتراک معرفی شده که جانشین سید شانون، مدیر موقت این شرکت شده است که کمتر از یک سال در این سمت فعالیت کرد.

انتظار می‌رود مراسم رسمی معارفه مازوزی یک‌شنبه بعد از ظهر برگزار شود.

وی که از مدیران نسل جوان صنعت نفت الجزایر است پیشتر مدیر بخش مهندسی و توسعه و تولید سوناتراک بوده و درحالی فرمان شرکت نفت دولتی الجزایر را به دست می گیرد که این کشور آفریقای شمالی به دنبال جذب سرمایه‌های خارجی بیشتر برای جبران اثرات سقوط قیمت نفت بر صنعت نفت این کشور است.

درحالی که تولیدکنندگان اوپک برای افزایش تولید نفت وارد رقابتی شده‌اند که پایان آن روشن نیست، الجزایر قصد دارد با راه‌اندازی دو میدان نفتی میزان تولید خود را از ماه جولای دست‌کم ٣٢ هزار بشکه در روز افزایش دهد. شرکت دولتی سوناتراک با بیان این خبر اعلام کرد: این برنامه بخشی از طرح جبران افت تولید است.

برنامه افزایش تولید با آغاز به کار میادین نفتی بیر صبا (٢٠ تا ٢٥ هزار بشکه در روز) و بیر المسنا (١٢ تا ١٥ هزار بشکه در روز) از ماه جولای تحقق خواهد یافت. در چهارماه نخست سال ٢٠١٥ میزان تولید نفت الجزایر نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است. گفته می شود تولید رسمی این کشور حدود ١,٢ میلیون بشکه در روز است.

الجزایر مدتی است برای جلب نظر سرمایه‌گذاران خارجی جهت حضور در صنعت نفت این کشور تلاش می کند. میزان تولید نفت الجزایر تقریبا ٣ سال است که ثابت مانده است. سپتامبر سال گذشته الجزایر چندین مناقصه برگزار کرد اما از میان ٣١ بلوک نفتی تنها برای ٤ بلوک قرارداد بسته شد.

سوناتراک اعلام کرده است، طرحی برای جذب ٩٠ میلیارد دلار سرمایه‌های خارجی طی ٥ سال آینده دارد که موجب افزایش تولید نفت این کشور خواهد شد. این طرح در حالی مطرح می شود که این عضو آفریقایی اوپک به دلیل افت قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش شدید درآمدها روبرو شده است.

حدود ٦٠ درصد بودجه الجزایر به بخش انرژی وابسته است. در حالی که صادرات نفت و گاز حدود ٩٧ درصد از کل فروش خارجی این کشور را تشکیل می دهد.

کد خبر 241482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =