مشارکت ایران در توسعه صنایع پتروشیمی و ساخت نیروگاه در اندونزی

رئیس اتاق بازرگانی ایران زمینه های همکاری میان دو کشور ایران و اندونزی را زیرساختها، خدمات فنی مهندسی، پتروشیمی و ساخت نیروگاه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران، امروز (یکشنبه 3 خردادماه) در دیدار با صوفیان جلیل، وزیر هماهنگ کننده امور اقتصادی اندونزی گفت: ایران پل ارتباطی شرق و غرب و متصل کننده شمال و جنوب است که و جایگاه منحصر به فردی در منطقه دارد و باتوجه موقعیت ایران در اقتصاد کل منطقه مورد توجه کشورهای جهان قرار دارد.

وی با اشاره به حضور دو کشور در سازمانها و مجامع مختلف بین‌المللی افزود: می‌توان از ظرفیتهای موجود برای افزایش حجم روابط تجاری دوکشور در همکاریهای سه جانبه و چند جانبه بهره برد.

شافعی زمینه های همکاری میان دو کشور را زیرساختها، خدمات فنی مهندسی، پتروشیمی و ساخت نیروگاه عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: علاقه‌ دو کشور به گسترش همکاریهای اقتصادی زیاد است و با رفع موانع موجود که قدمهای اولیه آن هم برداشته شده است و با فعالتر کردن شورای مشترک بازرگانی ایران و اندونزی و تاسیس شورای مشترک بازرگانی در اندونزی به این هدف مهم خواهیم رسید.

در ادامه این نشست، صوفیان جلیل، وزیر هماهنگ کننده امور اقتصادی اندونزی نیز گفت: توانمندیها و ظرفیتهای دو کشور برای گسترش همکاریهای اقتصادی بسیار بالاست و می‌توانیم روابط دو جانبه و چند جانبه خود را گسترش دهیم، در سال 2011 دو میلیارد دلار صادرات به ایران داشته‌ایم که با توجه به حجم صادرات و واردات اندونزی، یک درصد از تجارت خارجی آن هم نیست.

وزیر هماهنگ کننده امور اقتصادی اندونزی، به نیاز این کشور به یک و نیم میلیون بشکه سوخت و سرمایه گذاری در زمینه های پالایشگاهی اشاره و تصریح کرد: اندونزی به 3500 مگاوات برق و 500 هزار کیلومتر جاده و راه آهن برای ارتباط بین جزایر نیاز دارد و از طرفی ایران در زمینه زیرساختها، فنی مهندسی و پتروشیمی به دستاوردهای خوبی رسیده که می‌تواند در توسعه زیرساختهای اندونزی نقش مهمی را ایفا کند.

صوفیان افزود: هیئتی متشکل از روسای بانک مرکزی اندونزی با همتایان خود در ایران ملاقاتهایی را پیرامون برطرف کردن موانع موجود و پیدا کردن راهکاری در راستای تسهیل مناسبات تجاری میان دو کشور در بانک مرکزی ایران برگزار کردند که امیدواریم تا ساعات پایانی امروز توافقنامه های بین بانکی نیز به امضا برسند.

کد خبر 241486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =