تکمیل طرح مقاوم سازی مخازن انبار نفت ری تا پایان امسال

طرح مقاوم سازی مخازن انبار نفت ری به عنوان یکی از طرحهای با اولویت شرکت ملی پخش منطقه تهران،امسال تکمیل می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران با تاکید بر اهمیت و نقش ویژه انبار نفت ری در تامین سوخت استان تهران و شماری از استانهای شمالی، شرقی و غربی کشور به خبرنگار شانا، گفت: پارسال 10 دستگاه از مخازن این انبار مقاوم سازی شده و امسال نیز مقاوم سازی پنج دستگاه مخزن دیگر این انبار در دستور کار قرار گرفته است.

مرتضی عابدینی با تاکید بر این که مقاوم سازی و پدافند غیر عامل در انبارهای نفت منطقه تهران از اولویتهای این شرکت است، تصریح کرد: انبار نفت ری با ظرفیت بالغ بر 800 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی (بنزین، نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره و سوخت هوایی) را ذخیره سازی می کند.

به گفته وی،هم اکنون چند طرح از جمله احداث و جایگزینی باندوالهای خاکی با بتنی به طول 14 کیلومتر در زمینه مقاوم سازی و پدافند غیرعامل با صرف هزینه 280 میلیارد ریال در این انبار در دست اجراست.

عابدینی با اشاره به این که عملیاتی شدن این پروژه همزمان با فعالیت انبار نفت انجام می شود،اظهار کرد: این طرح در قالب سه فاز انجام می شود و هم اکنون پیمانکار در حال تجهیز کارگاه برای شروع عملیات اجرایی آن است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران، همچنین از آغاز پروژه نصب سیستمهای LG/TG در همه مخازن انبار نفت ری از اواخر سال 93 خبر داد و افزود: این پروژه اوایل سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: پروژه های ارتقا سیستمهای آتش نشانی و جمع آوری آبهای سطحی و درینینگ مخازن این انبار نفت نیز از برنامه های مهم در بحث مقاوم سازی انبار نفت ری به شمار می روند که هم اکنون در دست انجام است.

عابدینی گفت: اجرای سیستم بارگیری اتوماتیک و میترینگ انبار نفت ری نیز از طرحهای بزرگی است که از اوایل پارسال کلید خورد و با تلاش همکاران این شرکت امیدواریم تا اواسط امسال به بهره برداری برسد.

وی،همچنین از احداث 450 متر خط لوله  24 اینچ برای انتقال نفت گاز یورو 4 و احداث یکهزار و 100 متر خط لوله 24 اینچ به منظور انتقال بنزین یورو 4 خبر داد و افزود: خط لوله انتقال نفت گاز سال گذشته تکمیل شده و پروژه خط لوله انتقال بنزین یورو 4 نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

به گزارش شانا، انبار نفت ری به عنوان یکی از مراکز اصلی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که ماموریتهای ویژه ای برای تامین سوخت استان تهران و شماری از استانهای غربی، شرقی و شمالی را به عهده دارد.


کد خبر 241487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =