سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ساخت توربینهای بادی

همزمان با بومی سازی ساخت توربینهای بادی در کشور، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند در تولید انرژی پاک و ارزان باد سهیم شوند.

مدیر دفتر مهندسی سازمان انرژیهای نو ایران در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهارکرد: انرژی باد به عنوان یک انرژی پاک و ارزان در صورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، می‌تواند تولید برق کشور را در سالهای آتی افزایش دهد.

ایرج هرسینی، افزود: حمایت از ساخت نیروگاههای بادی راهبرد سازمان انرژیهای‌نو است و در این مسیر آماده همکاری و حمایت از سرمایه‌گذاران هستیم؛ ضمن این‌که اکنون سازندگان ایرانی با بومی سازی و انتقال دانش فنی در ساخت توربینهای 2.5 مگاواتی روند ساخت نیروگاههای آبی را شتاب  داده‌اند.

 وی ادامه داد: فقط 12  قطعه که بیشتر آنها الکترونیکی هستند از خارج از کشور  برای ساخت توربینهای بادی وارد می‌شوند و پارسال 8 قطعه جدید از سوی کارشناسان ایرانی داخلی سازی شد.

هرسینی با بیان این‌که فناوری ساخت مواد پیش آغشته، بومی سازی شده است، گفت: خط تولید این محصول ارزشمند بزودی بطور رسمی راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: هرگونه سرمایه‌گذاری در انرژیهای نو باید صرفه اقتصادی داشته باشد و ایران با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی خود می‌تواند مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاریهای جدید به ویژه در بخش باد باشد.

مدیر دفتر مهندسی سازمان انرژیهای نو ایران با بیان این‌که شرکتهای مپنا و صبا نیرو در کشورمان پیشگام در ساخت توربینهای بادی هستند، گفت: حضور بخش خصوصی می‌تواند جانی تازه به انرژیهای نو و تجدیدپذیر ایران ببخشد و امید است که سرمایه‌گذاری در این بخش شتاب گیرد.

 هرسینی مشارکت بانکها و اعطای تسهیلات را یکی از راههای تشویق به سرمایه‌گذاری خواند و تاکید کرد: مشارکت صنایع بزرگ و بخش خصوصی در ساخت و راه‌اندازی مزرعه‌های بادی می‌تواند از شدت مصرف انرژی در صنعت بکاهد و افزون بر صرفه جویی در هزینه‌ها، صیانت از محیط زیست را نیز درپی داشته باشد.

کد خبر 241491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =