آمادگی ایران برای توسعه همکاریها با اندونزی در حوزه نفت و گاز

جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همکاریهای خود را با اندونزی در زمینه‌های مختلف از جمله نفت، گاز، صنعت و کشاورزی ارتقا دهد.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، امروز (یکشنبه 3 خردادماه) در دیدار صوفیان جلیل، وزیر هماهنگ‌کننده امور اقتصادی اندونزی، گفت: ظرفیتهای فراوانی برای توسعه همکاریهای فی مابین وجود دارد و شناسایی توانمندیها و ظرفیتهای دو کشور می‌تواند نقش پراهمیتی در توسعه همکاریهای اقتصادی داشته باشد.

وی ضرورت ارتقا مبادلات تجاری و توسعه همکاریهای اقتصادی تهران، جاکارتا را مورد تاکید قرار داد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همکاریهای خود را با اندونزی در زمینه‌های مختلف از جمله نفت، گاز، صنعت و کشاورزی ارتقا دهد.

وزیر هماهنگ کننده امور اقتصادی اندونزی نیز در این دیدار، گفت: تاکنون تصور می‌کردم مردم و دولت ایران به خاطر تحریمها با مشکلات جدی مواجه شده‌اند، اما امروز می‌بینم که این کشور از زیرساختهای بسیار مناسبی برخوردار است و فناوری خوبی در این کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اعضای هیئت همراه خود متشکل از نهادها و سازمانهای مالی اندونزی، اظهار امیدواری کرد در این سفر با بررسی راهکارهای رفع مشکلات در روابط تجاری میان دو کشور زمینه ارتقا روزافزون حجم مبادلات اقتصادی فی‌مابین فراهم شود.

صوفیان جلیل با اشاره به وجود ظرفیتهای فراوان در ارتقا سطح همکاریهای میان تهران و جاکارتا بر لزوم تبادل هیئتها و افزایش ملاقات میان مقامها و مردم دو کشور تاکید کرد و گفت: این امر منجر به افزایش درک صحیح ملتها از یکدیگر و به تبع آن گسترش روابط دو جانبه در بخشهای مختلف خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور در این سفر گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری یکدیگر مشکلات و موانع را از پیش روی توسعه روابط اقتصادی ایران و اندونزی برداریم.

کد خبر 241504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =