همه واحدهای بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور وارد مدار تولید شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان از انجام تعمیرات اساسی واحد شماره سه نیروگاه حرارتی رامین اهواز خبر داد و گفت: هم اکنون هر 6 واحد این نیروگاه در مدار تولید قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، محمود جانقربان در توضیح بیشتر در این باره افزود: این نیروگاه از یک هفته اخیر با بازگشت واحدهای شماره یک و 2 که به دلیل احداث خط جدید ورودی گاز به نیروگاه از مدار خارج شده بود و پایان عملیات تعمیرات اساسی واحدهای شماره 3 و 6 در زمان حاضر با ظرفیت کامل در مدار است و صبح یکشنبه (3 خردادماه) توان تولید آن یکهزار و 670 مگاوات گزارش شد.

وی با بیان این که نیروگاه رامین تنها نیروگاه زیر نظر شرکت برق منطقه ای خوزستان است، اظهار کرد: ظرفیت منصوبه تولید نیروگاهی خوزستان با 7 نیروگاه برق آبی و 4 نیروگاه حرارتی و گازی شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر بیش از 12 هزار مگاوات است که به دلیل کمبود منابع آبی بیشترین بار تامین برق برعهده نیروگاههای حرارتی است.

جانقربان گفت: نیروگاه حرارتی رامین به عنوان نیروگاه پایه در تامین انرژی برق است که از ظرفیت نیروگاههای دیگر در مواقع نیاز بهره گرفته می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: توان نیروگاههای برق آبی هم که به دلیل کمبود منابع آبی با توان کمتری در مدار قرار دارد در زمانهای پیک مصرف مورد استفاده قرار می گیرد.

وی نسبت پیک مصرف برق در استان خوزستان را در تابستان و زمستان گذشته به ترتیب 7 هزار و 3 هزار مگاوات ساعت عنوان و اظهار کرد: همه تلاشها بر این است که برق مورد نیاز استان در تابستان امسال با کمترین خاموشیها تامین شود.

نیروگاه رامین اهواز به عنوان بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور از سال 1358 راه اندازی و در مدار تولید قرار گرفت و طرح توسعه آن با احداث واحدهای شماره 7 و 8  توسط سازمان توسعه برق ایران هم اکنون در دست اجراست.

کد خبر 241514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =