چرخ توربین 70 تنی واحد 4 سد شهید عباسپور، بهینه سازی و نصب شد

به موازات تعمیرات اساسی و راه اندازی واحد شماره 4 سد شهید عباسپور، چرخ توربین این واحد پس از بهینه سازی و انتقال در محل خود نصب شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان در این باره اظهار کرد: در ادامه عملیات نصب واحد شماره 4 نیروگاه سد شهید عباسپور ، چرخ توربین که با وزن تقریبی حدود 70 تن یکی از مهمترین و سنگین ترین قطعات واحد نیروگاه به شمار می رود، پس از پایان کار تعمیراتی در نواحی خورده شده پره ها، به دست متخصصان این شرکت در محل خود نصب و تنظیم شد.

محسن رستگارنیا افزود: تعمیرات صورت گرفته روی این قطعه به طور عمده در نواحی مکش بین پره ها بوده که این نواحی در توربینهای آبی بیشترین ریسک آسیب دیدگی و خوردگی را دارد.

وی با بیان این که عملیات بهینه سازی، نصب و راه اندازی واحد شماره 4 نیروگاه این سد به طور شبانه روزی در حال اجراست، گفت: این عملیات تا 3 ماه آینده ادامه دارد.

نیروگاه سد شهید عباسپور دارای 8 واحد 250 مگاواتی با ظرفیت دو هزار مگاوات است.

شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان، نصب و راه اندازی، تعمیر و نگهداری، بهره برداری از نیروگاههای برق آبی کشور، کارهای ساختمانی سد و نیروگاه، پستهای فشار قوی نیروگاه ها، عملیات ژئوتکنیک، حفاری و احیای زهکشها و همچنین عملیات نصب و راه اندازی و اجرای خط لوله تاسیسات آب و فاضلاب را برعهده دارد.

این شرکت دارای گواهی صلاحیت رتبه یک نیرو، چهار آب، پنج تأسیسات و تجهیزات و پنج نفت و گاز است و گواهینامه ISO 9001:2008 را از موسسه IQNET اخذ کرده است.

کد خبر 241525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =