معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه کسری قابل توجهی در بخش جاری و سرمایه ای وزرات نیرو وجود دارد، گفت: وزارت نیرو برای افزایش تعرفه ها برنامه ای ندارد و هرگونه افزایش نرخی تنها باید با هماهنگی دولت صورت گیرد.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از ایرنا، هوشنگ فلاحتیان روز دوشنبه در نشست خبری در خصوص افزایش تعرفه برق، افزود: با توجه به کسری بودجه می بایست سالیانه معادل 5 درصد به هزینه های تولید برق اضافه شود.

وی در خصوص احتمال قطعی و خاموشی در تابستان سال جاری نیز گفت: پیش بینی حداکثر بار برق در سال جاری 51 هزار مگاوات است که نسبت به سال گذشته که برابر با 48 هزار و 600 مگاوات بود، 2400 مگاوات افزایش خواهد داشت.

فلاحتیان ادامه داد: با توجه به کاهش بارش ها برخی از نیروگاه های آبی، آب مورد نیاز برای تولید برق را نخواهند داشت بنابراین انتظار این است که مردم در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار داشت: برنامه ای برای اعمال خاموشی نداریم و طرحی تحت عنوان ذخیره عملیاتی به شرکت های توزیع اعلام شده تا همه مشترکینی که تا یک مگاوات برق مصرف می کنند، می توانند با این شرکت ها قراردادهای تشویقی مبادله نمایند.

کد خبر 241542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =