۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
  • کد خبر: 241544

رئیس کانون کارفرمایی جایگاه داران سوخت کشور با بیان آنکه پس از تک نرخی شدن بنزین، کارت های سوخت همچنان باقی خواهند ماند، گفت: در شب گذشته که نرخ جدید بنزین اعلام شد، جایگاه های عرضه، وضعیت آرامی را داشتند و تغییری در میزان سوختگیری خودروها ایجاد نشد.

به گزارش گروه تلکس شانا، ناصر رئیسی فرد روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا، اظهار داشت: سهمیه بنزین 60 لیتری 700 تومانی، تاثیر مهمی در وضعیت معیشت خانواده ها نداشت و بنابراین حدف آن نیز مشکلی را برای مردم ایجاد نمی کند.

رئیس کانون کارفرمایی جایگاه داران سوخت کشور با بیان آنکه عرضه بنزین دو نرخی در جایگاه ها، مشکلات فراوانی را برای جایگاه داران ایجاد کرده بود، افزود: عرضه بنزین یارانه ای، فساد آور بوده و باعث شده بود که برخی افراد اقدام به سوءاستفاه از آن کنند.

وی اضافه کرد: همچنین عرضه بنزین یارانه ای زمینه گسترش قاچاق سوخت را فراهم کرده بود به طوری که ماهانه حجم قابل توجهی بنزین به صورت قاچاق از کشور خارج می شد.

رئیس کانون کارفرمایی جایگاه داران سوخت کشور ادامه داد: نرم افزار مدیریت سوخت نیز گاهی اوقات دچار مشکل می شد و مشکلاتی را برای جایگاه داران ایجاد می کرد.

رئیسی فرد در خصوص کنار گذاشتن کارت های سوخت پس از تک نرخی شدن بنزین، گفت: به دلیل مزایایی که کارت های سوخت دارند، آنها حذف نخواهند شد.

رئیس کانون کارفرمایی جایگاه داران سوخت کشور اضافه کرد: از کارت های سوخت می توان به عنوان منبعی برای جمع آوری آمار و اطلاعات مربوط به مصرف سوخت که در سیاستگذاری های کلان کاربرد دارد، استفاده کرد.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی شب گذشته اعلام کرد، از روز سه شنبه (٥ خردادماه امسال) هر لیتر بنزین معمولی با نرخ ١٠٠٠ تومان و هر لیتر بنزین سوپر نیز با نرخ ١٢٠٠ تومان عرضه خواهد شد. همچنین، از تاریخ اعلام شده نفت گاز در جایگاههای سوخت کشور با نرخ ٣٠٠ تومان عرضه می شود.

نفت سفید نیز با نرخ هر لیتر ١٥٠ تومان و گاز مایع هر کیلو ٢٣٠ تومان عرضه خواهد شد.

براساس این گزارش، آن دسته از افراد که در کارت سوخت خود بنزین ٧٠٠ تومانی دارند فقط تا پایان شهریور ماه فرصت دارند آن را استفاده کنند.

گفتنی است، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در حال حاضر نزدیک به ٢,٥ میلیارد لیتر سهمیه بنزین٧٠٠ تومانی در کارتهای سوخت خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها باقی مانده است.

داود عربعلی در این خصوص افزود: براساس این آمارکه در ١٢ اردیبشهت ماه امسال از سامانه هوشمند سوخت استخراج شده است، بیش از دو میلیارد و ٧٧ میلیون لیتر از سهمیه باقیمانده در کارتهای سوخت به خودروهای سواری اختصاص دارد.

کد خبر 241544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =