به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت آتی نفت روز دوشنبه اندکی افزایش یافت. افزایش تقاضای آسیا و ایالات متحده آمریکا به دلیل فرارسیدن فصل رانندگی موجب افزایش اندک تقاضای جهانی نفت شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از رویترز، قیمت نفت برنت دریای شمال در قراردادهایی که بزودی تاریخ اعتبار آنها منقضی می شود، در ساعت 03:12 به وقت گرینویچ در بازار لندن 2 سنت افزایش یافت و به 65.39 دلار در هر بشکه رسید.

در بازار نایمکس نیویورک نیز قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت 14 سنت افزایش یافت و به 59.86 دلار در هر بشکه رسید.

شرکت مشاوره ای تحقیقاتی انرژی اسپکتس انگلستان اعلام کرد، آمار ماه آوریل (12 فروردین تا 10 اردیبهشت) با نشان دادن اینکه نرخ رشد تقاضای جهانی نفت در حال کاهش نیست، سرمایه گذاران را شگفت زده کرد.

وزیر دارایی ژاپن امروز اعلام کرد، واردات نفت این کشور در ماه آوریل 9.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به 3.62 میلیون بشکه در روز رسیده است.

واردات نفت چین نیز در ماه آوریل، به رغم کاهش نرخ رشد اقتصادی این کشور، رکورد زد و به 7.4 میلیون بشکه در روز رسید.

در آمریکا، اوج مسافرت های تابستانی از امروز 25 مه که مصادف با روز یادبود است، آغاز می شود و آژانس اتومبیل آمریکا اعلام کرده که مسافرت از طریق جاده ها این آخر هفته، رکورد 10 سال گذشته را خواهد شکست.

با این حال، بانک بارکلیز انگلستان اعلام کرد، مازاد چشمگیر عرضه، همچنان از مشخصه های اصلی بازار جهانی نفت در زمان حاضر است و این حقیقت همچنان مانع افزایش قابل توجه قیمت نفت خواهد شد.

کد خبر 241546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =