افزایش قیمت بنزین تاثیر جدی روی نرخ بلیتها ندارد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تک نرخی شدن قیمت بنزین، گفت: افزایش قیمت بنزین تاثیر جدی روی نرخ بلیتها ندارد.

به گزارش خبرنگار شانا، عباس آخوندی امروز (دوشنبه، چهارم خردادماه) در حاشیه بیست و سومین همایش ارگانهای دریایی در جمع خبرنگاران درباره تک نرخی شدن قیمت بنزین و تاثیر آن بر قیمت بلیت و حمل ونقل، اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین تاثیر جدی روی قیمت بلیتها ندارد.

وی با بیان این که بزرگترین مشکل اقتصاد ایران توزیع نقدی یارانه هاست، تصریح کرد: این طرح خام و ناپسند بزرگترین مشکلی بود که اقتصاد ایران با آن مواجه شده و سبب بروز مشکل فراوانی برای تولید کشور شده است. 

آخوندی با بیان این‌که برخی کشورها یک دهم مزیت نسبی ایران را ندارند اما درآمد سرانه آنها چندبرابر ایران است، گفت: باید تلاش شود در فعالیتهای اقتصادی به مزیت رقابتی بیشتر از مزیت نسبی توجه شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره این که در صورت لغو تحریمها و توافق با کشورهای گروه 1+5 رقابت حرف نخست را در فضای بین المللی خواهد زد، افزود: باید تلاش شود در بحث بنادر و کشتیرانی به سمت رقابتی شدن حرکت کرد. 

آخوندی درباره اقدامهای توسعه‌ای در بنادر جاسک و انزلی و سواحل شمال و جنوب کشور، گفت: با توجه به تعاملات خوب در صحنه‌های بین المللی به تدریج کشتیهای بین المللی در حال پهلوگیری در بنادر ایران هستند.

وی با اشاره به این که پارسال (93) شناورهای هشت خط کشتیرانی جهانی به طور مستقیم در سواحل جنوب ایران پهلو گرفتند، تصریح کرد: این موضوع  نشان می دهد که امکان کاهش قیمت تمام شده حمل ونقل برای ایران و ترانزیت کالا از ایران به غرب و آسیای میانه فراهم شده و اتفاقهای خوبی رخ داده است.

به گزارش شانا، بیست و سومین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی، امروز در محمود آباد آغاز شد. این همایش همسو با رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی حول چهار محور "ایمنی و محیط زیست دریایی؛ الزامها و زمینه های مورد نیاز در اقتصاد مقاومتی"، "الزامهای ناوگان تجاری، صیادی و مسافری در زمینه های توسعه و اقتصاد مقاومتی"، "نقش بنادر، لجستیک بندری و زنجیره تامین در توسعه دریامحور با تاکید بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی" و "نقش سرمایه انسانی در صنعت حمل و نقل دریایی با تاکید بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی" برگزار می شود.
کد خبر 241564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =