ایجاد کنسرسیوم بخش خصوصی با محوریت انرژی در کشورهای عضو اکو

قائم مقام معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی از ایجاد کنسرسیوم بخش خصوصی با محوریت حوزه انرژی در کشورهای عضو اکو خبر داد.

مسعود هاشمیان، قائم مقام معاون وزیر نفت در امور بین‌ الملل و بازرگانی در حاشیه آیین گشایش نشست کارشناسان ارشد انرژی کشورهای عضو اکو در تهران که امروز (دوشنبه چهارم خردادماه) برگزار شد به خبرنگار شانا گفت: هدف از برگزاری این نشست برنامه ریزی برای اجرای کردن برنامه عملی انرژی اکو در سالهای 2016 تا 2020 میلادی است.

وی افزود: این نشست همچنین برنامه های اجلاس گذشته وزرای انرژی کشورهای عضو اکو که در تهران برگزار شد را دنبال می‌کند و به بررسی نتایج آن اجلاس نیز می‌ پردازد.

هاشمیان با اشاره به فعال شدن هرچه بیشتر حوزه انرژی در کشورهای عضو اکو تصریح کرد: قرار است کنسرسیوم بخش خصوصی با محوریت انرژی در کشورهای عضو اکو بیش از گذشته فعال شود که البته این موضوع به تحکیم روابط  مشترک کشورهای عضو نیز کمک خواهد کرد.

قائم مقام معاون وزیر نفت در امور بین‌ الملل و بازرگانی در این خصوص گفت: تشکیل چنین کنسرسیومی فعالیت جدیدی است که عقاید اقتصادی کشورهای عضو را به هم نزدیک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ایران به عنوان دارنده منابع عظیم انرژی و همچنین قرار گرفتن در قلب کشورهای عضو اکو می تواند به تحکیم و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی میان کشورهای عضو کمک کند.

کد خبر 241589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =