توان بالای افغانستان در انرژی‌های تجدیدپذیر

مدیر برنامه‌ریزی انرژی وزارت انرژی و آب افغانستان با تاکید بر وجوه مشترک فرهنگی، زبانی و اقتصادی گفت که سازمان اکو منافع کشورهای منطقه را حفظ می‌کند.

محمد همایون کوهستانی از وزارت انرژی و آب افغانستان در حاشیه سومین اجلاس کارشناسان ارشد انرژی اکو به خبرنگار شانا گفت: به دلیل وجود اشتراکات فراوان، کشورهای عضو اکو باید در یک جبهه واحد فعالیت کنند تا ثبات و امنیت در این منطقه برقرار شود.

وی افزود: از نام سازمان اکو می‌توان به اهداف آن پی برد. کشورهای عضو این سازمان در ابعاد مختلف اقتصادی با یکدیگر همکاری می‌کنند. به نظر من باید کشورهای عضو اکو پروژه‌های مشترکی در حوزه‌های انرژی تعریف و اجرا کنند. به این ترتیب همه کشورها از منافع آن استفاده خواهند کرد.

مدیر برنامه‌ریزی انرژی وزارت انرژی و آب افغانستان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی کشورش گفت: افغانستان از توان بالایی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر برخوردار است. ما می‌توانیم با سرمایه‌گذاری در این بخش از آفتاب و باد بهره ببریم و برق تولید کنیم و بخشی از آن را در اختیار کشورهای اکو قرار دهیم. با این کار، هم انرژی مورد نیازمان را تامین می‌کنیم، هم موجب کاهش آلودگی هوا می‌شویم و هم منابع با ارزش نفت، گاز و زغال سنگ را برای نسل‌های آینده ذخیره می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: افغانستان با برنامه عمل اکو هماهنگی کامل دارد و به آن عمل می‌کند.

کد خبر 241627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =