بازدهی 75 درصدی پروژه CHP بیمارستان نفت اهواز

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به تحویل پروژه تولید مشترک برق و حرارت در بیمارستان نفت اهواز تا مهرماه امسال گفت: این پروژه بیش از 75 درصد بازدهی دارد.

نصرت الله سیفی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که افزایش بهره وری سبب کاهش مصرف سوخت نیز می شود، اظهار کرد: پروژه تولید مشترک برق و حرات (CHP) در بیمارستان نفت اهواز شامل 3 موتور 330 کیلوواتی است که در مجموع یک مگاوات می شود و تجهیزات آن نصب شده است.

وی در ادامه گفت: این دستگاه علاوه بر این که موتور احتراق داخلی آن به ژنراتور متصل است و برق تولید می کند، از روی اگزوز و حرارت گازهای حاصل از احتراق آن بخار تولید می شود که این بخار، هم برای گرمایش ساختمان در زمانها و مکانهای مورد نیاز استفاده می شود و هم وارد چیلرهای جذبی برای تولید سرمای مورد نیاز ساختمان می شود.

به گزارش شانا، یکی از مواردی که می‌تواند سبب صرفه ‌جویی شود ترکیب همزمان برق و حرارت در نیروگاههای CHP است؛ فناوری تازه ای که کشورهای پیشتاز در توسعه آن را به کار گرفته ‌اند.

یکی از مزیتهای استفاده از این نیروگاهها این است که می‌تواند برق را نیز مانند حرارت ساختمان در همان محل مصرف، تولید کند.

هرچند این روش تولید برق و حرارت روش جدیدی نیست اما این که از این روش برای تولید مقادیر کمی انرژی، آن هم در محل مصرف مانند ساختمانهای مسکونی و خدماتی استفاده شود، روشی است که آن را ابتکاری مفید نشان می دهد.

کد خبر 241633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =