۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
  • کد خبر: 241635
کاهش صادرات نفت مکزیک در ماه آوریل

شرکت دولتی نفت پمکس مکزیک از کاهش حدود 16 درصدی صادرات نفت خام این کشور در ماه آوریل سال 2015 میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پمکس با اشاره به آغاز رقابت این شرکت برای نخستین بار در چند دهه اخیر، اعلام کرد که صادرات نفت خام مکزیک در ماه آوریل با 15.8 درصد کاهش نسبت به ماه مارس به 1.034 میلیون بشکه در روز رسید.

به گفته پمکس، مکزیک در ماه مارس 1.228 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده بود. 

بر اساس این گزارش، صادرات نفت خام مکزیک به بازارهای آسیایی منجر به کاهش صادرات این کشور در این ماه شده است. صادرات روزانه نفت مکزیک به آسیا در ماه آوریل با 182 هزار بشکه ، معادل حدود 70 درصد، کاهش بطور میانگین به 82 هزار و 316 بشکه رسید.

صادرات این کشور به اروپا نیز در این ماه با 40 درصد کاهش به حدود 183 هزار بشکه در روز رسید.

تولید نفت پمکس در ماه آوریل با افت پنج درصدی نسبت به ماه مارس به 2.201 میلیون بشکه در روز رسید.

صادرات نفت خام مکزیک در دهه اخیر 40 درصد کاهش یافته، این در حالی است که تولید این کشور در مدت یادشده حدود یک سوم کمتر شده است.

پمکس پیش‌بینی می‌کند که میانگین تولید نفت خام مکزیک در سال 2015 میلادی به 2.288 میلیون بشکه در روز برسد. 

بنا بر این گزارش، کنگره مکزیک سال گذشته اصلاحات قانون انرژی این کشور را نهایی کرد. این اصلاحات با پایان دادن به انحصار 75 ساله پمکس در تولید نفت، امکان سرمایه‌گذاری مشترک شرکتها را در مکزیک فراهم می‌کند. 

هدف از اصلاحات قانون انرژی، افزایش تولید و صادرات مکزیک از طریق سرمایه‌گذاریهای جدید و قابل‌توجه شرکتهای خصوصی و خارجی در حوزه‌های نفتی این کشور است.

وزارت انرژی مکزیک اوایل ماه پیش‌بینی کرد که دو بسته نخست قراردادهای مربوط به بلوکهای آبهای کم‌عمق می‌تواند 21.3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب کند. 

کد خبر 241635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =