پایل کوبی خط انتقال فرآورده نفتی ساری-گل پل در منطقه شمال کشور

خط لوله انتقال فرآورده های نفتی ساری _ پل گل خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال با هدف مقاوم سازی و جلوگیری از رانش زمین پایل کوبی شد.

به گزارش شانا، سر پرست واحد نگهداری و تعمیرات خط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال،گفت: برای این منظور 30 پایل به طول 26 متر برای مقاوم سازی مسیر خط 32 اینج در کیلومتر 23+ 800 نصب شده است.

اسحاق اردشیری تصریح کرد: هر چند گابیون بندی نیز در این مسیر به سمت جاده ایجاد شده است، اما برای حفظ گابیون بندی در حال تخریب، پروژه پایل کوبی نیز اجرا شد.

اردشیری به رانشی بودن زمین اشاره و اظهار کرد: کمبود فضا برای استقرار ماشین آلات، ضرورت اجرای پایل کوبی در این منطقه را دو چندان کرده است.

وی با اشاره به دشواری اجرای پایل کوبی در این مسیر گفت: کارکنان ترابری و تعمیرات خط منطقه در کمتر از سه روز عملیات پایل کوبی و دیوار سازی آن را به انجام داد.

سر پرست واحد نگهداری و تعمیرات خط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال، دسترسی آسان به مرکز انتقال نفتگل پل را از دیگر موارد مهم در انجام این عملیات عنوان کرد.

به گزارش شانا، پایل به شمعهای با قطر کوچک اطلاق می شود که غالبا با تسلیح فولادی سبک و تزریق دوغاب سیمان همراه است. پایل علاوه بر آنکه به عنوان یک آلمان باربر و مقاوم در برابر نشت عمل می کند، به دلیل تزریق دوغاب سیمان، سبب بهبود مشخصات مقاومتی و رفتاری خاک اطراف نیز می شود.

کد خبر 241637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =