توسعه فرآیندهای مرتبط با صنایع پتروشیمی و پالایشی به دانشگاهها واگذار می شود

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری با اشاره به دستاوردهای صنعت نفت در زمینه فناوری غشا و نانو گفت: توسعه فرآیندها و فناوریهای مرتبط با صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی به دانشگاهها واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدرضا مقدم صبح امروز (سه شنبه، پنجم خردادماه) در دومین همایش غشا و فرآیندهای غشایی در دانشگاه تهران با بیان این که فناوری غشا در آینده در صنعت نفت تاثیر زیادی در فرآیندهای پالایشی خواهد داشت، گفت: برگزاری این همایشها سبب گسترش فرهنگ این فناوری در کشور می شود؛ البته باید تلاش کنیم اهداف و برنامه های تدوین شده در این همایشها به مرحله تجاری سازی برسد.

وی با اشاره به تلاشها و فعالیتهای صورت گرفته در زمینه تجاری سازی محصولات غشایی در جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی یک مجموعه ارزشی و یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی به شمار می آید.

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری با اشاره به دستاوردهای صنعت نفت در حوزه نانو و غشا، عنوان کرد: برای ادامه پیشرفتهای صورت گرفته دراین دو حوزه باید ارتباط میان حوزه و دانشگاه افزایش یابد.

مقدم تاکید کرد که با وجود سرمایه گذاری بسیار سنگین صنعت نفت در حوزه های فناوری و پژوهش و نیز اجرای پروژه های وسیع در سالهای گذشته هم اکنون در این حوزه در ابتدای راه هستیم.

وی به امضای توافقنامه میان وزارت نفت و وزارت علوم اشاره کرد و گفت: هم اکنون وزارت نفت در حوزه ازدیاد برداشت و توسعه فناوریهای صنایع پایین دستی و بهینه سازی مصرف سوخت با دانشگاههای کشور در حال همکاری است.

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری با اشاره به واگذاری توسعه فناوری ازدیاد برداشت در 52 مخزن نفتی به دانشگاههای کشور، یادآور شد: بیش از 130 میلیارد بشکه نفت درجای ایران در این مخازن وجود دارد که این موضوع نشانگر حساسیت و بزرگی این پروژه است؛ دانشگاهها باید در یک دوره 10 ساله ظرفیت ازدیاد برداشت از این مخازن را افزایش دهند، همچنین بزودی توسعه فناوریهای مرتبط با صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی به دانشگاهها واگذار می شود.

مقدم تصریح کرد: وزارت نفت در حوزه ساخت تجهیزات در دو سال گذشته فعالیتهای زیادی همچون ساخت 10 گروه خانواده کالایی صنعت نفت را انجام داده است. ضمن آن که مقدمه ساخت پنج قلم از آنها از طریق مناقصه نهایی شده است.

کد خبر 241644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =