شبکـه تـوزیع بنـزین با عرضه تک نرخی سوخت شفاف‌تـر مــی شود

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر توجه به وضع اقتصادی مردم و رفع تنگناهای اقتصادی جامعه گفت: عرضه تک‌نرخی بنزین، برخی چالشهای ناشی از عرضه چند نرخی را برطرف می‌کند.

شمس اله بهمئی در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره عرضه بنزین به شکل تک‌نرخی اظهار کرد: این شیوه توزیع سوخت در کشور سبب شفافیت بیشتر در شبکه توزیع می‌شود؛ بنابراین، از این منظر که برخی چالشهای اقتصادی این فرایند حذف یا کاسته می‌شود ویژگی مثبت برنامه جدید است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بااین‌حال افزود: تغییرات در شیوه توزیع سوخت بخصوص بنزین باید با در نظر گرفتن وضع اقتصادی جامعه باشد.

دیروز (دوشنبه) مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از لغو نظام سهمیه‌بندی بنزین از ساعت ٢٤ سه‌شنبه (٥ خردادماه) برای خودروهای سواری شخصی و عمومی خبر داد.

سید ناصر سجادی گفت: صرفاً آن دسته از خودروهای سواری شخصی و موتوسیکلت که دارای ذخیره بنزین ٧٠٠ تومانی در کارتهای سوخت خود هستند، می توانند تا پایان شهریورماه امسال بر اساس همان نرخ سوختگیری کنند.

سجادی همچنین اضافه کرد: لغو نظام سهمیه بندی تنها برای بنزین اعمال شده و سوخت نفت گاز (گازوییل) براساس نظام قبلی به قوت خود باقی است.

به گزارش شانا، براساس مصوبه هیئت وزیران (یکشنبه سوم خردادماه) نظام سهمیه بندی بنزین از ساعت ٢٤ سه شنبه برای همه خودروها اعم از شخصی و سواری و همچنین موتوسیکلتها لغو شده است.

کد خبر 241645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =