لزوم همکاری و عزم ملی برای تحقق  هدفهای کلان اقتصادی

افزایش قیمت حاملهای انرژی با همکاری دولت و مردم می تواند هدفهای اقتصادی کشو را محقق کند.

آریا لای آلبرت بغوزیان کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار شانا درباره افزایش قیمت بنزین و گاز همسو با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اظهار کرد: آزادسازی قیمت بنزین هرچند که بسیار دیر انجام شد اما برای آینده اقتصادی ایران می تواند تاثیرمثبتی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: در سالهای گذشته افزایش قیمتها نتوانست پاسخگو باشد و به دلیل مشکلات خاص اقتصادی وافزایش نرخ تورم ، اقتصاد ایران با چالشهای مختلفی روبرو بود که امکان آزاد سازی قیمت را ممکن نکرد.

مشاور  معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت ادامه داد: اکنون آزادسازی قیمت بنزین و نیز افزایش قیمت گاز باید با همکاری و هماهنگی متولیان امر در دولت همراه باشد به گونه ای که برخی، از این تحولات بهره برداری نادرست نکنند و در این مسیر نهادهای نظارتی باید بیش از گذشته فعال باشند.

وی  با بیان این که در بخش حمل و نقل نیازمند بازسازی و نوسازی ناوگان هستیم گفت:  حمایت از بخش حمل و نقل عمومی می تواند از افزایش قیمتها و نیز بروز برخی نابسامانی ها برای وسایل نقلیه عمومی جلوگیری کند.

بغوزیان افزود: زمان آن رسیده تابا عزمی ملی دولت را حمایت کنیم و در این مسیر اصلاح الگوی مصرف و درست مصرف کردن منابع مختلف انرژی باید در کشور با فرهنگسازی و اطلاع رسانی و همکاری مصرف کنندگان نهادینه شود.

کارشناس اقتصادی ادامه داد: اقدامهای حمایتی دولت بدون تردید کارساز خواهد بود ومی توان با  بهره گیری از روشهای مختلف حمایت از بخشهای آسیب پذیر را افزایش داد.

 

 

کد خبر 241659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =