مکزیک انتشار شرایط قراردادهای نخستین مزایده نفتی را به تأخیر انداخت

کمیسیون ملی هیدروکربن مکزیک روز دوشنبه (چهارم خرداد ماه) از به تعویق افتادن انتشار شرایط قراردادها برای نخستین دور واگذاری امتیازهای نفتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیسیون ملی هیدروکربن مکزیک روز دوشنبه اعلام کرد که انتشار شرایط قراردادهای نهایی مشارکت در تولید و واگذاریها برای مزایده اولیه حوزه آبهای کم‌عمق به روز نهم ماه ژوئن (19 خرداد ماه) موکول شده است.

پیشتر پیش‌بینی شده بود که شرایط قراردادهای نهایی و واگذاری مناطق در بسته اولیه شامل 14 بلوک اکتشافی واقع در آبهای کم‌عمق روز جمعه منتشر شود. 

خوان کارلوس زپدا، رئیس کمیسیون ملی هیدروکربن مکزیک، گفت که تغییر در برنامه زمان‌بندی پیشین به شرکتها فرصت ارائه نظریات و به تنظیم‌کننده قوانین این کشور امکان تصویب اصلاحات بیشتر را می‌دهد.

زپدا افزود که ارائه اظهارنظرها درباره پیش‌نویس قراردادها و شرایط واگذاریها تا روز چهارم ماه ژوئن (14 خردادماه) پذیرفته می‌شود.

کنگره مکزیک سال گذشته اصلاحات قانون انرژی این کشور را نهایی کرد. این اقدام با پایان دادن به انحصار 75 ساله شرکت دولتی نفت پمکس در تولید و اکتشاف نفت، امکان مشارکت شرکتهای خصوصی را در قراردادهای جدید فراهم کرده است.

براساس این گزارش، هدف از این اصلاحات تغییر در کاهش ده ساله تولید نفت مکزیک از طریق جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری خصوصی از قراردادهای جدید است.

بخشی از دور نخست مزایده مکزیک شامل بسته‌های قراردادهای اولیه مشارکت در تولید و اکتشاف مناطق واقع در آبهای کم‌عمق است که بر اساس حوزه‌ نفتی امسال ارائه می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که در ماه ژوئیه واگذار شود. 

وزیر انرژی مکزیک پیشتر اعلام کرده بود که دور بعدی واگذاری قراردادهای صنعت نفت و گاز طبیعی مکزیک، می‌تواند ظرف پنج سال آینده حدود 620 میلیون دلار سرمایه‌گذاری جذب کند.

بر اساس این گزارش، 26 منطقه ساحلی نفت و گاز که به مزایده گذاشته می‌شود در پنج ایالت مکزیک قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود که دارای 2.5 میلیارد بشکه معادل نفت در ذخایر باقیمانده باشند.

این ٢٦ منطقه، سومین بخش از مناقصه دور نخست به ‌شمار می‌روند که بلوکها بر اساس نوع آنها گروه‌بندی شده‌اند.

کمیسیون ملی هیدروکربن مکزیک همه این قراردادها را بر اساس میزان سهم سودی که شرکتها با استفاده از یک فرمول به دولت پرداخت می‌کنند، واگذار می‌کند، فرمولی که شامل تأمین اعتبار سرمایه‌گذاری نیز می‌شود. 

کد خبر 241667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =