صرفه‌جویی ارزی در صنایع بالادستی نفت به 40 درصد رسید

با بومی سازی سرویسهای حفاری، آزمایشهای بالادستی، طراحی و تولید نرم افزارهای تخصصی و طراحی، مهندسی و تولید پمپهای صنعتی در حوزه صنعت نفت، به میزان 40 درصد صرفه‌جویی ارزی در این صنعت ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، نوید شریفی، عضو هیئت مدیره یکی از شرکتهای دانش‌ بنیان با تاکید بر اهمیت خدمات مدیریت و مهندسی در حوزه نفت، گاز و انرژی در کشور گفت: با خودباوری و اهمیت دادن به جوانان نخبه دانشگاهها و استفاده از دانش تولید شده در دانشگاههای کشور و با استفاده از سیستمهای مدیریتی و تجارب به دست آمده در کشورهای توسعه یافته، می‌توان دانش مهندسی را در کشور نهادینه کرد.

وی افزود: همچنین با کمک دانش فنی و توان ساخت در داخل کشور، می‌توان تجهیزات خاص صنعت نفت و گاز را در غیاب شرکتهای معتبر خارجی انجام داد.

عضو هیئت‌ مدیره این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: این شرکت فعال در حوزه نفت، گاز و انرژی با به انجام رساندن خدمات خود در زمینه مدیریت پروژه، طراحی و مهندسی و پروژه های بالادستی صنعت نفت، موفق به اخذ گواهینامه های معتبر بین‌المللی شده که طی آن فرآیندهای سازمان شناسایی و الزامهای استاندارد پیاده سازی شده است.

شریفی به فعالیتهای در دست اقدام این شرکت دانش بنیان اشاره و عنوان کرد: انجام آزمایشهای بالادستی و ارائه خدمات زمین شناسی بالادستی صنعت نفت و گاز، مدیریت طرح و بازرسی، طراحی و ساخت تجهیزات صنعتی مانند پمپهای خاص مورد نیاز صنعت نفت و تجهیزات مورد نیاز سرویسهای حفاری، طراحی نرم‌ افزار تخصصی و همچنین برگزاری دوره های آموزش از جمله فعالیتهای این شرکت دانش‌بنیان محسوب می‌شود.

وی افزود: طراحی و تولید نرم‌ افزارهای تخصصی در حوزه صنعت نفت که نخستین بار در کشور طراحی و پیاده سازی شده هم اکنون در شرکتهای تابعه نفت و شرکت گاز در حال استفاده است، از طرف دیگر فعالیت در سرویسهای حفاری و نمودارگیری از چاههای نفتی از دیگر فعالیتهای انجام شده توسط این شرکت دانش‌بنیان به‌شمار می‌رود.

کد خبر 241669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =