رایزنیهای تازه درباره واگذاری قرارداد توسعه میدان الشاهین قطر

شرکت قطر پترولیوم از فراخواندن شرکتهای بین المللی نفتی برای حضور در مناقصه واگذاری قرارداد ادامه توسعه و برداشت نفت از میدان الشاهین خبر داد.

به گزارش شانا و به نقل از معاونت برنامه ریزی تلفیقی، این دعوت به معنای پایان قرارداد مشارکت در تولید شرکت مرسک به عنوان مجری طرح کنونی میان است که احتمال می رود در نیمه نخست سال ۲٠١٧ به پایان خواهد رسید؛ دعوت از دیگر شرکتهای توسعه دهنده این تلقی را به وجود آورده است که گفتگو میان شرکت مرسک و قطرپترولیوم برای ادامه قرارداد کنونی و تجدید آن موفقیت آمیز نبوده است؛ این در حالی است که مرسک امیدوار است بتواند قرارداد خود با کشور قطر در این میدان را حفظ کند.

جاکوب تامسونیکی از مدیران شرکت مرسک در این باره گفت: درباره شرایط و بندهای قرارداد برای ادامه روند توسعه میدان با شرکت قطرپترولیوم در حال بحث و منتظر پاسخ این شرکت به نحوه پیگیری این مسائل هستیم.

وی افزود: انتظار داریم فرصت کنونی مشارکت با قطرپترولیوم به دلیل حضور طولانی مدت و نیز دانش فنی و دقیق شرکت مرسک در میدان الشاهین، ادامه یابد.

بنابر اعلام شرکت قطرپترولیوم، میدان نفتی الشاهین در ۸٠ کیلومتری ساحل کشور قطر قراردارد و روزانه حدود ٣٠٠ هزار بشکه نفت تولید می کند؛ این شرکت تاکنون زمان مشخصی را درباره زمان پایانی ارائه پاکت مناقصه ها و سپس نهایی شدن قرارداد جدید تعیین نکرده است.

میدان الشاهین قطر یکی از میدانهای مشترک با ایران به شمار می رود و لایه نفتی میدان پارس جنوبی بخش مشترک با این میدان است.

کد خبر 241671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =