طرحهای جدید گازرسانی به روستاهای فاقد گاز رونمایی می شود

سرمایه گذاری بخش خصوصی و تحقق بند «ق» بودجه با پیوستن بیشتر روستاهای پرجمعیت کشور به شبکه گاز و طرحهای جدید برای گازرسانی به روستاهای فاقد گاز در دستور کار وزارت نفت قرار دارد.

به گزارش شانا، ​مشاور وزیر و نماینده وزارت نفت در طرحهای گازرسانی، در جلسه گازرسانی به صنایع استان کرمان با اشاره به بند «ق» بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی با موضوع بهینه سازی و جایگزینی گفت: با انجام گازرسانی به یک مشترک در شهرها و روستاها، معادل نفت سفیدی که توسط آن مصرف می شود، در بازار های جهانی به فروش می رسد و از این طریق هزینه گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور تامین و جایگزین می شود.

محمود آستانه همچنین با اشاره به اهمیت توزیع گاز در کشور افزود: کار ما توزیع و ارائه خدمات به هموطنان است و باید ارتباط با مشترکان در سطح کلاس جهانی باشد و در همه بخشها، خدمات درجه یک به مشترکان ارائه دهیم.

وی با تاکید بر هدف گذاری کاهش مصرف سوخت مایع به ویژه در صنایع و جایگزینی گاز طبیعی با سوخت مایع درباره گازرسانی در استان کرمان تاکید کرد: هم اکنون شهرهای بهره مند از گاز در استان کرمان به 40 شهر و 569 روستا رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز در این جلسه با بیان این که 490 هزار مشترک در بخشهای مختلف از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، گفت: 27 درصد از مصرف گاز استان به بخش خانگی، 42 درصد به بخش نیروگاهی، 31 درصد به بخش صنایع و بخش عمومی اختصاص دارد.

در ادامه این جلسه، محمدعلی ودیعتی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به این که هم اکنون در این استان بیش از 74 درصد جمعیت شهری و 28 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، گفت: گازرسانی به روستاها در استان کرمان در اولویت قرارگرفته تا به میانگین کشوری نزدیک شویم.

به گزارش شانا، صنایع و نیروگاه های استان کرمان سالانه به ترتیب 163 و 427 میلیون لیتر فرآورده های نفتی مصرف می کنند که رقم بسیار بالایی محسوب شده و جایگزینی آن با گاز طبیعی نیازمند هماهنگی بیشتر سازمانهای مسئول است.

 

کد خبر 241687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =