کاهش 12 درصدی عملکرد پالایشگاه‌ های نفت روسیه

عملکرد پالایشگاه‌ های نفتی روسیه در ماه آوریل 12 درصد کاهش یافت.

به گزارش خرگزاری رویترز، داده‌ های وزارت انرژی روسیه و محاسبات رویترز نشان می‌ دهد که عملکرد پالایشگاه نفتی این کشور در ماه آوریل، 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی کاهش یافته و به روزانه 64 هزار و 98 بشکه نفت رسیده است.

بر اساس این گزارش، کاهش عملکرد پالایشگاه‌ های روسیه به دلیل انجام تعمیرات فصلی بوده است.

در همین حال، داده‌ های وزات انرژی روسیه نشان می‌ دهد که ظرفیت خارج از استفاده پالایش نفت این کشور به دلیل تعمیرات برنامه‌ ریزی نشده، در ماه آوریل به 2.6 میلیون تن رسید که افزایشی 16 درصدی نسبت به سال قبل میلادی داشته است.

همچنین انتظار می‌ رود که ظرفیت استفاده نشده پالایشگاه‌ های روسیه در ماه مه به 13 میلیون تن برسد.

این گزارش حاکی است، پالایشگاه‌ های روسیه در ماه آوریل در حالی روزانه 5.490 میلیون بشکه نفت خام را پالایش کردند که این مقدار برای ماه مارس 5.554 میلیون بشکه بود.

بر این اساس، پالایشگاه‌ های «نووکویبیشف» و «ریازان» که در مالکیت روسنفت هستند، عملکرد پالایشی خود را در ماه آوریل به دلیل تعمیرات عمده برنامه‌ ریزی شده، به ترتیب 9.9 و 17.1 درصد کاهش دادند.

پالایشگاه «یاروسلاو نفت اورگسنتز» که در مالکیت مشترک گازپروم نفت و اسلاونتف قرار دارد هم ظرفیت پالایشی خود را به دلیل انجام تعمیرات برنامه ریزی 19.1 درصد کاهش داد و به 228 هزار و 782 بشکه در روز رساند.

تعمیرات فصلی، همچنین بر پالایشگاه «نورسی» لوک اویل نیز تاثیر گذاشت و پالایش نفت در آن 8.6 درصد کاهش یافت.

کد خبر 241694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =