تصویر خوبی از اکو در جهان ارائه کرده‌ایم

نماینده اکو در سومین اجلاس گروه کارشناسان ارشد انرژی از تلاشهای این سازمان برای بهبود وضعیت کشورهای عضو خبر داد.

اورخان زینالوف، مدیر بخش انرژی، مواد معدنی و محیط زیست اکو در حاشیه سومین اجلاس کارشناسان ارشد انرژی این سازمان به خبرنگار شانا، گفت: 10 کشور عضو اکو هستند که در میان آنها کشورهایی با توسعه بالا، متوسط و پایین به چشم می‌خورد.قصد ما بهبود وضعیت کشورهای عضو از طریق همکاریهای منطقه‌ای است.

زینالوف افزود: سازمان اکو در زمینه‌های تجارت، حمل و نقل، انرژی، محیط زیست و توسعه پایدار بسیار فعال است. اداره ما هم در زمینه انرژی و محیط زیست فعالیت می‌کند. در سالهای گذشته تلاش کرده ایم تصویر خوبی از سازمان اکو در جهان ارائه کنیم و در این زمینه موفقیت‌هایی هم داشته‌ایم.

مدیر بخش انرژی، مواد معدنی و محیط زیست اکو، گفت: در سال 2013 وزیران انرژی اکو نشستی برگزار کردند و برای توسعه همکاری در حوزه انرژی به توافقهایی دست یافتند. اواخر امسال نیز قرار است چهارمین نشست وزیران در ترکیه برگزار شود.

وی ادامه داد: در زمینه حفاظت از محیط زیست هم سه نشست برگزار کرده‌ایم که نمایندگان بلندپایه‌ای از سازمان ملل هم در آنها حضور داشتند.توسعه همکاریها در این زمینه نیز ادامه دارد.

زینالوف، همچنین گفت: برای توسعه همکاریهای منطقه‌ای در این حوزه‌ها به ارائه چارچوب سیاستها می‌پردازیم، اما برخی حوزه‌ها به همکاری و توسعه بیشتر نیاز دارند که بخش انرژی یکی از آنهاست.

به گفته وی در حوزه انرژی برخی فعالیتهای ما هنوز به ثمر نرسیده است. مثلا تلاش می‌کنیم تا طرح بازار برق سازمان اکو را با همکاری ایران و ترکیه تصویب و راه‌اندازی کنیم.

وی تاکید کرد: در زمینه انرژیهای تجدیدپذیر هم فعالیتهای ما ادامه دارد. مثلا اوایل سال 2016 نمایندگان کشورهای عضو اکو در بخش انرژیهای تجدیدپذیر نشستی با حضور فعالان این حوزه در ابوظبی برگزار می‌کنند.

نماینده سازمان اکو، گفت: این نکته را هم باید در نظر بگیرید که برنامه منطقه‌ای سازمان اکو از برنامه‌های جهانی جدا نیست بلکه همسو با آنهاست؛ چون منطقه ما هم بخشی از دنیا به شمار می‌رود.

کد خبر 241698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =