۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵
  • کد خبر: 241702
مناقصه گازی مصر برای دو ماه دیگر تمدید شد

مصر مناقصه را برای کشف گاز در دریای مدیترانه برای دو ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، هیئت مدیره شرکت دولتی گاز مصر روز سه شنبه (5 خردادماه) اعلام کرد: در پی برنامه مصر برای افزایش تولید داخلی انرژی، این کشور مناقصه را برای اکتشاف گاز در دریای مدیترانه تا دو ماه دیگر تمدید کرده و 4 بلوک جدید نیز به این مناقصه افزوده است.

شرکت دولتی گاز مصر (یی گس) در آگهی که در روزنامه دولتی الاهرام منتشر شد، اعلام کرد: این مناقصه هم اکنون تا 30 ژوئیه ادامه دارد و به جای توسعه 8 بلوک، شامل 12 بلوک فراساحلی است.

مصر با بدترین بحران انرژی در دهه جاری و افزایش مصرف و افت تولید روبروست؛ به طوری که این شرایط سبب شده است که طی چند سال گذشته از یک صادرکننده عمده انرژی به یک واردکننده خالص بدل شود.

مصر تلاش کرده است که با افزایش قیمتهای انرژی، احداث نیروگاههای جدید تولید برق، واردات ال ان جی و ترغیب به افزایش تولید داخلی نفت و گاز، با بحران انرژی مقابله کند.

مصر دوره و زمان برگزاری این مناقصه را در گذشته نیز به دلیل نبود علاقه و تمایل کافی یا درخواست مشارکت کنندگان بالقوه برای زمان بیشتر ارزیابی، به تعویق انداخته بود.

محفوظ البونی، معاون مدیرعامل شرکت یی گس به رویترز گفت: دوره برگزاری این مناقصه به درخواست برخی از شرکتها که خواهان دریافت جزئیات بیشتر درباره این بلوکها و زمان بیشتر برای ارزیابی 4 بلوک جدید افزوده شده به این مناقصه بودند، تمدید شده است.

این 12 بلوک منطقه ای به وسعت کلی 20 هزار و 548 کیلومترمربع را در بر می گیرند.

شرکتهای انی ایتالیا، بی پی و بی جی گروپ انگلیس از جمله شرکتهای خارجی هستند که هم اکنون در حال انجام فعالیتهای فراساحلی اکتشافی در سواحل شمالی مصر هستند.

کد خبر 241702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =