واحد یکم نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر وارد مدار می شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان خوزستان گفت: براساس اعلام پیمانکار، واحد یکم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر تا پایان نیمه نخست امسال راه اندازی و وارد مدار تولید انرژی می شود.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، محمود جانقربان در توضیح بیشتر در این باره افزود: این نیروگاه توسط سازمان توسعه برق ایران و به پیمانکاری گروه مپنا (مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران) در دست ساخت است و فاز نخست  چهار واحد 162 مگاواتی گازی بهره برداری خواهد شد.

وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده با بهره برداری واحد نخست نیروگاه، دیگر واحدهای گازی نیز به تدریج و با فاصله زمانی کوتاه در مدار قرار می گیرند.
جانقربان با اشاره به مراحل اجرایی تکمیل احداث پست برق نیروگاه و خط ارتباطی آن، گفت:  این دوپروژه که با  330 میلیارد ریال ایجاد شده و قبل از راه اندازی واحد یکم گازی، عملیاتی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان خوزستان افزود: عملیات اجرایی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر از سال 1388 در زمینی به مساحت یکصدهکتار آغاز شد و در زمان بهره برداری، برق بخشی از جنوب خوزستان را تامین می کند.

وی با بیان این که سوخت این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان نفت گاز است، اظهار کرد: هزینه اولیه بهره برداری از واحدهای گازی نیروگاه در فاز نخست 4 هزار میلیارد ریال برآورد شده که از محل منابع داخلی وزارت نیرو تامین می شود.

جانقربان گفت: در این نیروگاه علاوه بر 4  واحد گازی، احداث  2 واحد بخار هرکدام با ظرفیت 160مگاوات نیز هم پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان خوزستان افزود: در مرحله تکمیلی نیروگاه، دو بلوک سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید یکهزار مگاوات انرژی احداث و راه اندازی خواهد شد.

وی یادآور شد: علاوه بر این نیروگاه، نیروگاههای سیکل ترکیبی آبادان با ظرفیت 815 مگاوات و خرمشهر با ظرفیت یکهزار و 450 مگاوات نیز در استان خوزستان فعال است که واحدهایی از آنها اواخر پارسال در مدار تولید قرار گرفت.

 

کد خبر 241705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =