خروج کارکنان شرکتهای نفتی در پی گسترش آتش‌سوزی در آلبرتا

به دنبال گسترش آتش‌سوزی به حوزه ماسه‌های نفتی ایالت آلبرتا، شرکتهای نفتی فعال در این منطقه روز سه‌شنبه (پنجم خرداد ماه) صدها نفر از کارکنان خود را از محل خارج کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گسترش آتش‌سوزی به منطقه اصلی تولید نفت ایالت آلبرتا، شرکتهای استات اویل، ام‌ئی‌جی گروپ و سنووس انرژی صدها نفر از کارکنان خود را از سه پروژه ماسه‌های نفتی واقع در شمال شرق این ایالت خارج کردند.

افزون بر خروج کارکنان، شرکتهای سنووس انرژی و کانادین نچرال ریسورسز نیز به منظور حفاظت از کارکنان در برابر خطرهای احتمالی، اواخر هفته گذشته فعالیتهای تولیدی خود را در این منطقه متوقف کردند.

بر اساس این گزارش، دست‌کم تولید 233 هزار بشکه نفت حاصل از ماسه‌های نفتی یعنی 9 درصد از مجموع تولید نفت ایالت آلبرتا به دلیل خطرهای ناشی از آتش‌سوزی متوقف شده است. با این حال، به هیچ‌یک از پروژه‌ها تاکنون آسیب نرسیده است.

دولت ایالت آلبرتا اعلام کرد که 70 حادثه آتش‌سوزی در این منطقه در حال وقوع است که درمیان آنها 20 آتش‌سوزی از کنترل خارج شده است. سخنگوی دولت نیز گفت که پیش‌بینی شده بود که بعدازظهر روز سه‌شنبه شاهد رعدوبرق در منطقه باشیم که این رویداد خطر گسترش آتش‌سوزی را بیشتر می‌کرد. 

بنا بر این گزارش، سنووس انرژی روز سه‌شنبه همه 90 کارمند خود را از پروژه ماسه‌های نفتی نرو لیک خارج کرد. تولید نفت این پروژه پس از به تعویق افتادن عملیات ساخت و ساز در سال گذشته همچنان متوقف است.

این شرکت همچنین تأسیسات گاز طبیعی برچ مانتن خود را در شمال غرب فورت مک‌موری تعطیل کرد.

شرکت استات اویل نروژ نیز حدود 100 نفر از کارکنان غیرضروری خود را از پروژه لیسمر، با ظرفیت تولید روزانه 20 هزار بشکه نفت، خارج کرد. با این حال، این اقدام تأثیری بر تولید این شرکت ندارد و پیش‌بینی می‌شود که این پروژه متوقف نشود. هم‌اکنون حدود 75 درصد از کارکنان استات اویل مشغول کار در این پروژه هستند. 

سخنگوی استات اویل گفت: تا روز جمعه کارکنان بیشتری را از این منطقه خارج می‌کنیم و شمار کارکنان را به حداقل می‌رسانیم.

در همین حال، شرکت ام‌ئی‌جی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچگونه خطر امنیتی وجود ندارد اما فعالیتهای این شرکت در پروژه ماسه‌های نفتی کریستینا لیک، با ظرفیت تولید روزانه 80 هزار بشکه نفت، متوقف شده است و شرکت در نظر دارد به منظور انجام عملیات تعمیرونگهداری کار را تعطیل کند.

به گفته این شرکت: به محض برقراری امنیت در رابطه با آتش‌سوزی، فعالیت عادی خود را از سرمی‌گیریم.

بانک مریل لینچ آمریکا در گزارشی با اعلام این که توقف تولید می‌تواند رشد اقتصادی این ایالت را تحت تأثیر قرار دهد، پیش‌بینی کرد که با تداوم آسیب به حیات‌وحش، رشد سالانه این منطقه در سه ماه دوم سال جاری حدود 0.1 تا 0.3 درصد خسارت می‌بیند.

بر اساس این گزارش، در پی بروز آتش‌سوزی، ساکنان بسیاری از شهرهای کوچک در مناطق دیگر این ایالت محل زندگی خود را ترک کرده‌اند.  

 

کد خبر 241710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =