بنزین تک نرخی راهکاری منطقی برای جلوگیری از هدررفت منابع مالی کشور

تک نرخی شدن بنزین راهکاری اصولی و منطقی برای جلوگیری از اتلاف منابع مالی و انرژی در کشور است.

پرویز حسابی، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در گفتگو با خبرنگار شانا، به اقدام مثبت دولت در تک نرخی کردن بنزین اشاره کرد و گفت: بنزین تک نرخی راهکاری صحیح و منطقی برای جلوگیری از هدررفت منابع مالی کشور است که البته معتقدم این حرکت باید زودتر انجام می‌گرفت.

وی افزود: افزایش نرخ بنزین بدون تردید به کاهش مصرف و قاچاق این فرآورده نیز کمک خواهد کرد، دلیلی وجود ندارد افرادی که امروز در خانواده خود از چندین خودرو سواری استفاده می‌کنند و هرکدام نیز دارای کارت سوخت جداگانه هستند از بنزین یارانه‌ای استفاده کنند، در حالی که بسیاری از مردم خودرو شخصی ندارند و از یارانه سوخت بهره مند نمی‌شوند.

این عضو انجمن اقتصاددانان ایران پیشنهاد کرد که برای جلوگیری از برخی تخلفات احتمالی، کارتهای هوشمند موجود سوخت در جایگاههای عرضه سوخت همچنان به کار گرفته شود و هر شخص با کارت سوخت متعلق به خودرو خود سوخت گیری کند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان این که باید سعی کنیم نرخ حاملهای انرژی را به قیمتهای فوب خلیج فارس نزدیک کنیم، عنوان کرد: درآمد ناشی از افزایش نرخ حاملهای انرژی باید در امور آموزش، سلامت و بهداشت جامعه هزینه شود تا به قشر آسیب پذیر جامعه از این افزایش قیمتها آسیبی وارد نشود.

 

 

کد خبر 241731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =