همایش بین المللی روز مسجدسلیمان برگزار می شود

به مناسبت پنجم خرداد سالروز فوران نخستین چاه نفت در خاورمیانه همایش بین المللی روز مسجدسلیمان در زادگاه نفت ایران با حضور جمعی از مقامهای وزارت نفت، تعدادی از نمایندگان مجلس و سفرای چند کشور عضو اوپک برگزار می شود.

رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در گفت و گو با خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب در این باره گفت: این همایش در یکصد و هفتمین سالروز به تولید رسیدن نخستین چاه نفت در کشورمان با حضور جمعی از مقامات وزارت نفت، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سفرای چند کشور عضو اوپک برگزار خواهد شد.

ابوذر شجاعی بابیان این که در این همایش همچنین شماری از مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مسئولان استان خوزستان و شهرستانهای نفتخیز مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا حضور دارند، اظهار کرد: شرکت کنندگان قبل از حضور در این همایش که روز پنجشنبه (7 خردادماه ) در تالار اجتماعات باشگاه مرکزی نفت مسجدسلیمان برگزار می شود از چاه شماره یک و تاسیسات نفتی قدیمی که هم اکنون در ردیف آثار پارک موزه صنعت نفت قرار دارند، بازدید می کنند.

به گزارش شانا، نخستین حلقه چاه نفت خاورمیانه پنجم خردادماه سال ١٢٨٧ به عنوان چاه شماره یک در مسجد سلیمان فوران و به تولید رسید. این شهر تاریخی در میان کوهپایه های زاگرس و از شهرهای شمالی استان خوزستان است.

کد خبر 241760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =