مرگ دهها پرنده و پستاندار دریایی در اثر نشت نفت از خط لوله کالیفرنیا

مقامهای حیات وحش کالیفرنیا روز سه‌شنبه (پنجم خرداد ماه) از مرگ پستانداران دریایی و پرندگان در پی ترکیدن و نشت نفت از خط لوله انتقال نفت این ایالت خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامهای حیات وحش ایالت کالیفرنیا روز سه‌شنبه اعلام کردند که در پی ترکیدن خط لوله در خط ساحلی سانتا باربارا و نشت نفت آن، دهها پستاندار دریایی و پرنده کشته شدند.  

دکتر میشل زیکاردی، دامپزشک دانشگاه کالیفرنیا و رئیس شبکه مراقبت از حیات وحش مناطق نفت‌خیز، گفت که از 38 پرنده آغشته به نفت، 13 پرنده مرده و 25 مورد زنده جمع‌آوری شده‌اند.

پرندگان نجات‌یافته، بویژه پلیکانهای قهوه‌ای، برای پاکسازی و مراقبت به مرکز مراقبت از حیات وحش در لس‌آنجلس منتقل شده‌اند و پس از بهبودی آزاد می‌شوند.

به گفته زیکاردی، در میان پستانداران دریایی که قربانیان آشکار نشت نفت به شمار می‌روند، 15 شیر دریایی و 6 فوک زنده جمع‌آوری شدند که دو شیر دریایی سپس جان خود را از دست دادند. همچنین افزون بر لاشه سه دلفین معمولی، پنج شیر دریایی دیگر نیز مرده پیدا شدند.

ماری فریک، سخنگوی اداره ماهیان و حیات وحش کالیفرنیا، نیز از مرگ تعداد مشابه پستانداران دریایی و پرندگان در این ایالت خبر داد.

بر اساس این گزارش، میزان دقیق خسارت واردشده به حیات وحش از سه‌شنبه گذشته پس از ترکیدن خط لوله کالیفرنیا و نشت دو هزار و 400 بشکه نفت خام به خط ساحلی و اقیانوس واقع در غرب سانتا باربارا هنوز مشخص نشده است.

نشت نفت بیش از 14.5 کیلومتر در امتداد ساحل گسترش یافته و سبب شده است که دو ساحل معروف این منطقه برای مدت نامعلومی تعطیل شوند. بنا بر این گزارش، ماهیگیری و صید حلزون در این منطقه ممنوع بوده است.

این حادثه بزرگترین حادثه نشت نفت در خط ساحلی شمال غرب لس‌آنجلس از سال 1969 میلادی تاکنون به شمار می‌رود. در این سال، ترکیدن خط لوله سبب نشت 100 هزار بشکه نفت به آبراه سانتا باربارا شد. 

حادثه نشت نفت سال 1969 میلادی سبب مرگ هزاران پرنده و حیوان دریایی و بالا گرفتن جنبشهای نوین زیست محیطی در آمریکا شد.  

کد خبر 241764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =