تولید حداکثری از مخزن مشترک، ماموریت اصلی پارس جنوبی است

دستیابی به تولید حداکثری از مخزن مشترک، ماموریت اصلی مجتمع گاز پارس جنوبی است.

به گزارش شانا، معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران در جلسه‌ تولید مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی سرآمد صنعت نفت است.

عبدالحسین ثمری افزود: همه‌ ما باید در سال همدلی و همزبانی با تمام توان برای این مجموعه تلاش کنیم تا ماموریت اصلی مجتمع که همان تولید حداکثری از مخزن مشترک است، به بهترین نحو محقق شود.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در جلسه یاد شده به عملکرد این مجتمع در سال 93 اشاره کرد و یادآور شد: تولید بوتان شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ٩٣ بیش از ١٣٢ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن افزایش یافته است.

مسعود حسنی با اشاره به افزایش٧٠ درصدی تولید پروپان این شرکت در سال گذشته نسبت به سال ٩٢ تصریح کرد: مقدار برداشت گاز از منابع در سال ٩٢، بیش از ٩١ میلیارد مترمکعب بوده که این مقدار در سال گذشته به ١٠٧ میلیارد مترمکعب رسیده است.

وی یادآور شد: شرکت مجتمع پارس جنوبی هم اکنون روزانه ٣٥٠ میلیون مترمکعب گاز شیرین تولید می کند که این مقدار تا پایان سال ٩٦ به ٧٢٠ میلیون مترمکعب در روز می رسد.

به گفته حسنی، تولید گاز این شرکت هم اکنون معادل دو میلیون و ٢٤٣ هزار بشکه نفت است و با تحقق تولید روزانه ٧٢٠ میلیون مترمکعب گاز در این شرکت این مقدار در سال ٩٦ معادل پنج میلیون بشکه می شود.

کد خبر 241767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =