توسعه اقتصاد خلاق، گامی بزرگ همسو با اقتصاد مقاومتی است

رئیس جمهوری، توسعه اقتصاد خلاق را گامی بزرگ همسو با اقتصاد مقاومتی دانست و بر لزوم تسهیل و حمایت از ورود گسترده بخش خصوصی به ویژه انجمنهای تخصصی به این مقوله و استفاده از تجربیات جهانی تاکید کرد.

به گزارش شانا، جلسه هیئت دولت، امروز (چهارشنبه- ششم خردادماه) به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری تشکیل شد و تعدادی از پیشنهادهای دستگاههای اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید.

در این جلسه رئیس جمهوری تاکید کرد: اقتصاد خلاق با توجه به درونزا و برونگرا بودن و تاثیرات عمده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سازگاری با محیط زیست، ایجاد اشتغال و توسعه صادرات غیرنفتی مهم بوده و توسعه آن گامی بزرگ همسو با اقتصاد مقاومتی است.

در جلسه امروز هیئت وزیران همچنین استاندار چهارمحال و بختیاری گزارشی را در خصوص وضع استان و آخرین اقدامهای انجام شده در زمینه طرحهای مصوب سفر رئیس جمهوری ارائه داد.

این گزارش به بررسی مهمترین اقدامها و دستاوردهای انجام شده در بخشهای مختلف در استان از ابتدای دولت یازدهم تاکنون پرداخته و در آن به افزایش تعداد خانوارهای تحت پوشش شبکه های گاز و افزایش تعداد روستاهای دارای برق استان چهارمحال و بختیاری اشاره شده است.

در ادامه، رئیس جمهوری با اشاره به سفر استانی هیئت دولت به استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دولت مصمم است به وعده های خود در این استان تا پایان سال عمل کند و مردم نیز شاهد شروع و بهره‌ برداری از اقدامهای انجام شده خواهند بود.

روحانی با تاکید بر این که مشکل آب در کشور یک مشکل فراگیر و جدی است، صرفه جویی در مصرف آب را با بهره گیری از الگوهای نوین آبیاری و کشت و نوسازی کشاورزی بسیار ضروری دانست و اهتمام جدی در استان و سایر استانها و بهره گیری از روشهای نوین در مصرف آنرا خواستار شد.

کد خبر 241770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =