۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
  • کد خبر: 241791
تعطیلی تاسیسات نفتی انی در نیجریه

کمیسیونهای محلی نیجریه، دو میدان نفتی متعلق به شرکت انی در منطقه دلتای نیجر را تعطیل کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، معترضان نیجریایی روز چهارشنبه (6 خرداد ماه) اعلام کردند: دو میدان نفتی تحت مدیریت شرکت آگیپ اویل نیجریه (زیرشاخه ای از شرکت انی ایتالیا) واقع در منطقه دلتای نیجر، هفته جاری توسط کمیسیونهای محلی نیجریه، به دلیل اختلافشان با این شرکت تعطیل شد.

تولید نفت از دلتای نیجر، در جنوب شرق بزرگترین صادرکننده نفت خام آفریقا و بزرگترین اقتصاد این قاره، اغلب به دلیل نبود توسعه در جوامع و کمیسیونهای محلی این کشور مختل می شود.

سخنگوی شرکت انی اعلام کرد که این شرکت اظهارنظر فوری در این باره ندارد.

گروهی به نمایندگی از طرف کمیسیون آگریسابا اویل اند گس (the Agrisaba Oil and Gas Committee) گفتند: این کمیسیون به دنبال اختلافهایی که شامل ارائه فرصتهای شعلی برای مردم محلی است، تاسیسات نفتی در منطقه نمب 5 ( Nembe 5 ) را تعطیل کرده است.

کمیسیون آگریسابا اویل اند گس در بیانیه ای اعلام کرد: این کمیسیون به همین دلیل تصمیم گرفته است که این تاسیسات را تا زمان حل و فصل این موضوعها تعطیل کند.

دو منبع نیز با استناد به نارضایتهای مختلف که شامل اتهام به این شرکت برای بدهکار بودن به دلیل نگهبانی از چاههای آن از سال 2014 و پرداخت نکردن غرامت برای نشت نفت، اعلام کردند که کمیسیون اگببیری ( Egbebiri ) نیز به طور جداگانه روز دوشنبه (4 خرداد ماه) 6 حلقه چاه نفتی در در میدان آی دو (  Idu ) را تعطیل کرده است.

مشخص نیست که به طور کلی چه مقدار تولید نفت تحت تاثیر این تعطیلی ها قرار گرفته است.

اعضای این جوامع اغلب اطلاعات جزئی و دقیق در این باره ندارند.

معترضان هفته گذشته نیز تولید نفت خام در دو ایستگاه انتقال در میدان نفتی نمب را تعطیل کرده بودند.

نیجریه حدود ٧٥ درصد بودجه خود را از طریق فروش نفت خام تامین می‌کند. اما بخش بزرگی از درآمدهای نفتی این کشور صرف پرداخت یارانه سوخت می‌شود. مردم نیجریه هر گالن بنزین را به قیمت 1.65 دلار می‌خرند.

کد خبر 241791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =