درآمد ناشی از بنزین تک نرخی به اشتغالزایی اختصاص می یابد

سخنگوی دولت با اشاره به افرادی که امکان دارد بدلیل قطع یارانه بنزین ناراحت شوند، گفت: تلاش کردیم یارانه بنزین را حذف و به اشتغال اختصاص دهیم، زیرا ما برای ایجاد شرایط بهتر تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر نوخت، سخنگوی دولت و محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، شب گذشته (چهارشنبه 6 خردادماه) با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری که از شبکه دوم سیما پخش شد از همدلی و همراهی دولت تدبیر و امید و مجلس نهم سخن گفتند.

نوبخت در ابتدای این برنامه گفت: بودجه 95 و برنامه ششم را در همکاری دولت و مجلس نهم پیش رو داریم و تحولی در برنامه ششم از سوی دولت اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: ما باید سریع‌تر از چیزهایی که انجام می‌دهیم نتایج آن را منعکس کنیم، پس از ابلاغ 24 بند سیاست اقتصاد مقاومتی، ساز و کاری در دولت از سوی رئیس جمهوری به معاون اول و سپس به سازمان برنامه‌ریزی و بودجه ابلاغ شد و این سازمان موظف شد برنامه های هر دستگاه را براساس هر بند سیاست اقتصاد مقاومتی دریافت کرده و آن را اجرا کند.

وابستگی به بودجه نفت کاهش یافته است

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما به دنبال کسب رشد اقتصادی 8 درصدی بودیم که 4 درصد آن محقق شد و در عین حال وابستگی خود را به بودجه نفت کم کردیم.

وی به مذاکرات هسته‌ای و تلاش برای رفع تحریمها اشاره و عنوان کرد: آیا می‌توانیم خود را نسبت به ظلم بزرگی که به ملت ایران روا شده معطوف نکنیم و بی‌تفاوت باشیم؟ باید برای رفع تحریمها تلاش کنیم و این نقطه قوت دولت است.

نوبخت ادامه داد: دولت خود را در برای بدترین شرایط و یا ایجاد بهترین شرایط آماده کرده‌ است.

یارانه بنزین را به اشتغال اختصاص می دهیم

سخنگوی دولت افزود: دولت به دنبال مهار تورم و رضایت مردم بوده و افزایش قیمتها با سیاست ما متناقض است، گاه ما بین خوب و خوب‌تر و یا بد و بدتر تصمیم می‌گیریم، تلاش کردیم یارانه بنزین را حذف و به اشتغال اختصاص دهیم و انتخابهای ما این گونه است.

وی تصریح کرد: کسانی که از یارانه استفاده می‌کردند ممکن است از ما مکدر شوند که چرا یارانه آنان حذف شده در صورتی که ما برای ایجاد شرایط بهتر تلاش می‌کنیم.

در این گفتگو محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شروع مجلس نهم با دولت یازدهم بسیار خوب بود و ما بارها عرض کردیم در طول 10 دولت و 9 مجلس، معدل رای وزرا از مجلس در این دولت بالاترین رای بود.

مقطع مشترک دولت یازدهم و مجلس نهم طلایی است

وی افزود: مقطع مشترک دولت یازدهم و مجلس نهم طلایی است و قطعا برخی معضلات ایجاد شده در کشور با خرد جمعی قابل رفع است.

باهنر تصریح کرد: شاکله دولت و مجلس وجدان عمومی و رفتار عمومی دارد و معتقدم رفتار عمومی دولت یازدهم بسیار متین، خوب و قابل قبول است، رئیس جمهوری در بدو آغاز به کار فهرست وزرا را معرفی کرد و یا اولین قانون بودجه دریافتی از دولت پس از 8 سال به صورت منظم دریافت شد، این در حالی است که در سالهای گذشته ما به دلیل تاخیر مجبور بودیم چند دوازدهم بودجه را تصویب کنیم که این امر به کشور آسیب جدی وارد کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر شناسایی مشکلات اجرایی در سیاست اقتصاد مقاومتی، گفت: با گزارش دولت و مجلس در این باره می‌توان دریافت که مشکلات کجاست، یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی کاهش هزینه های دولت است و باید راههای این امر بررسی شود.

وی تاکید کرد: سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید سایه سنگینی بر برنامه ششم توسعه داشته باشد و این برنامه را باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی طراحی کنیم.

باهنر با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی دولت، گفت: دولت به یکباره در یکسال درآمد نفتی‌اش به نصف کاهش یافته و با این حال در این سه ماه، کشور اداره شده و مدعی هستم با این بودجه و برنامه‌ریزی انجام شده می توانیم کشور را با نصف بودجه نفت اداره کنیم و این آثار اقتصاد مقاومتی است.

کد خبر 241793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =