۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
  • کد خبر: 241805
عمان در اندونزی پالایشگاه نفت می سازد

عمان قصد دارد که در اندونزی پالایشگاه نفت و مجتمع پتروشیمی احداث کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از جاکارتا، وزیر انرژی اندونزی روز پنجشنبه (7 خردادماه) اعلام کرد که عمان متعهد به سرمایه‌گذاری 7 میلیارد دلاری در ساخت تاسیسات ذخیره‌سازی نفت، یک مجتمع پتروشمی و یک پالایشگاه نفت در اندونزی شده است.

عمان همچنین موافقت کرده است که به این کشور عضو سابق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نفت عرضه کند؛ اما جزئیات درباره مقدار و قیمت این توافق اعلام نشده است.

سویرمان، وزیر انرژی اندوزی گفت: این پالایشگاه در استان ریائو اندونزی ساخته می‌شود و فرآورده‌های نفتی آن توسط شرکت دولتی نفت اندونزی (پرتامینا) خریداری می‌شود.

وی به دنبال دیدار و نشست با وزیر سرمایه‌گذاری عمان و معاون رئیس جمهور اندونزی به خبرنگاران، گفت: ما هم اکنون در فرایند دریافت مجوزها هستیم و انتظار می رود که کلنگ اجرای این پروژه سال آینده میلادی زده شود.

این مقام اعلام کرد که جزئیات بیشتر درباره این توافق را هفته آینده اعلام خواهد کرد.

تولید سوخت اندونزی از کمبود سرمایه‌گذاری در بخش پالایشی از زمان ساخت آخرین پالایشگاه خود که در سال 1994 تکمیل شده است، رنج می برد.

شرکت پرتامینا یک میلیون بشکه در روز ظرفیت پلایشی دارد و قصد دارد این رقم را با نوسازی پالایشگاه و احداث پالایشگاههای جدید به 2.3 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

اندونزی تنها کشور آسیایی بوده است که پیش از خروج از اوپک در سال ٢٠٠٨ به دلیل افزایش قیمتهای نفت و افزایش تقاضای داخلی و افت تولید که این کشور را به یک واردکننده عمده نفت تبدیل کرد، برای حدود ٥٠ سال عضو اوپک بود.

هدف تولید نفت سال ٢٠١٥ اندونزی ٨٢٥ هزار بشکه در روز است که این رقم حدود نیمی از اوج تولید دهه ١٩٩٠ آن است.

اندونزی با آن‌که کمی صادرات نفت خام دارد، اما فرآورده‌های نفتی این کشور، آن را به یک واردکننده عمده نفت تبدیل کرده است.

کد خبر 241805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =