خط انتقال آب از طریق طرح غدیر به شهرستان شادگان به بهره‌برداری رسید

خط انتقال آب از طریق طرح آبرسانی غدیر به شهرستان شادگان دیروز (پنجشنبه، 7 خردادماه) با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، این خط انتقال بخشی از طرح آبرسانی  غدیر است که با اعتبار نزدیک به 550 میلیارد ریال به طول 27 کیلومتر اجرا شده است.

برای اجرای این خط از لوله‌های فولادی پی آر جی به قطر یکهزار و 200 میلیمتر استفاده و تامین آب  از خط انتقال آب شهرهای آبادان و خرمشهر صورت می‌گیرد.

وزیر نیرو در آیین بهره برداری از این پروژه، گفت: طرح آبرسانی غدیر از بزرگترین طرحهای وزارت نیرو در استان خوزستان است که با همکاری سازمان آبفای خوزستان و قرارگاه خاتم الانبیاء در دست اجراست.

حمید چیت چیان افزود: طرح آبرسانی غدیر از شمار طرحهای بزرگ کشور به شمار می‌رود که به طول 430 کیلومتر به شکل دوبله آب را از جنوب شرقی استان خوزستان و از کرخه و سد دز به شهرستانهای اهواز، حمیدیه، دشت آزادگان، سوسنگرد، هویزه، شادگان، دارخوین، آبادان و خرمشهر انتقال می‌دهد.

وی با اشاره به احداث انتقال آب دارخوین به شادگان، اظهارکرد: امسال فاز نخست این پروژه تکمیل می‌شود تا مشکل آبرسانی به این شهرستان به طور کامل برطرف شود.

وزیر نیرو همچنین از نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر، نیروگاه گازی آبادان و طرح فاضلاب این شهر بازدید کرد.

کد خبر 241807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =