۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
  • کد خبر: 241811
لیبی: سقف تولید نفت اوپک ثابت باقی می‌ماند

معاون نخست وزیر لیبی با اشاره به نشست هفته آینده اوپک اظهار کرد: اعضای اوپک در این نشست سقف تولید نفت خود را بدون تغییر ثابت باقی نگه می دارند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، معاون نخست وزیر لیبی اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست هفته آینده در وین اتریش، سقف تولید خود را حفظ خواهد کرد و بدین ترتیب لیبی نیز با پیش بینی کویت مبنی بر این که هیچ تغییر سیاستی در نشست وزیران 12 کشور عضو اوپک در نشست ماه ژوئن اتفاق نمی افتد، همراه شد.

محمد اون، معاون نخست وزیر لیبی در امور انرژی روز پنجشنبه (7 خردادماه) در یک گفتگوی تلفنی گفت: سقف تولید روزانه 30 میلیون بشکه حفظ خواهد شد.

این مقام نیز به عنوان یکی از هیئت لیبیایی در نشست پنجم ماه ژوئن اوپک شرکت خواهد شد.

این مقام ارشد اعلام کرد که اوپک در حال کار روی یک پیش نویس راهبردی بلندمدت برای ارائه در نشست هفته آینده است و احتمال دارد که پیش بینی‌های خود درباره عرضه نفت خام از سوی کشورهای غیراوپکی را ارائه دهد.

به گفته وی، سقف تولید تغییری نخواهد کرد.

محمدالحراری، سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که لیبی درحال تولید روزانه 400 هزار بشکه نفت است و این مقدار تولید، لیبی را به کوچکترین تولیدکننده عضو اوپک تبدیل می‌کند.

در بحبوحه‌ای که مازاد عرضه نفت، پارسال قیمتهای این ماده را حدود 50 درصد کاهش داد، کشورهای عضو اوپک هفته آینده به منظور تصمیم‌گیری درباره سقف تولید این سازمان برای 6 ماه آینده در وین اتریش گردهم می‌آیند.

کد خبر 241811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =