نشست مشترک ایران و الجزایر درباره نفت و گاز برگزار می‌شود

سفیر الجزایر در ایران از برگزاری نشست مشترک ایران و این کشور به منظور بررسی موضوعات مربوط به نفت و گاز در نوامبر سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، عبدالمنعم احریز پنجشنبه (7 خردادماه) در همایش بین‌المللی سالروز فوران نخستین چاه نفت خاورمیانه در مسجد سلیمان با بیان این‌که اقتصاد نفت با مشکل مواجه شده است، گفت:  امیدواریم نشست دستاوردهای خوبی داشته باشد.

سفیر الجزایر در ایران همچنین از برگزاری نشست مشترک ایران و این کشور به منظور بررسی موضوعات مربوط به نفت و گاز در نوامبر سال جاری میلادی خبر داد.

وی با اشاره به این‌که نفت در الجزایر در سال 1940 کشف شد، از نفت و گاز به عنوان گنجینه یاد کرد و افزود: در الجزایر در اقتصاد آنچنان موفق نبودیم، زیرا 98 درصد صادرات ما نفت و گاز است.

احریز با تشکر از برگزارکنندگان همایش به مناسبت سالروز فوران نخستین چاه نفت در ایران از این‌که فرصت یافته تا از شهر تاریخی مسجدسلیمان به عنوان اولین شهر نفتی خاورمیانه بازدید کند، اظهار خوشحالی کرد.

در این همایش علاوه بر سفیر الجزایر، کاردار کشور لیبی و دبیر دوم سفارت ونزوئلا در تهران نیز که کشورشان از اعضای اوپک است، حضور داشتند.

کد خبر 241815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =