70 درصد نیاز تجهیزات نفتی در کشور تولید می‌شود

تلاشهای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران سبب شده است تا در شرایط کنونی نزدیک به 70 درصد نیاز تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور تولید شود.

به گزارش شانا، رضا پدیدار، رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با اشاره به رویکرد کاملا ملی این انجمن، گفت: رویکرد این انجمن کاملا ملی و تامین‌کننده نیاز پروژه‌‌ها و فعالیتهای صنایع نفت و گاز است که براساس حفظ هویت صنفی و تخصصی خود نسبت به جذب اعضا به‌ ویژه افرادی که در حوزه صنعت نفت با پشتوانه فناوریهای روزآمد آشنا هستند، اقدام می‌کند.

وی افزود: انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با تولید 70 درصد نیاز تجهیزاتی صنعت نفت قادر خواهد بود با رفع محدودیتهای پولی و مالی یا اعتباربخشی به شرکتهای عضو، به ضریبی بالاتر نیز دست پیدا کند.

نفت و پروژه‌ های نفتی موتور محرک اقتصاد در کشور

پدیدار با تاکید بر ظرفیت بالای کشور برای مقابله با شرایط بحرانی، تصریح کرد: در شرایط حساس و بحرانی فعلی، می‌توان ضریب قابل‌ توجهی از اقلام موردنیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را تولید و ارائه کرد که در این بین، ایجاد شرکتهای دانش‌بنیان و ساخت تجهیزات Hi-Tech را یکی دیگر از نشانه‌‌های مطلوب در مقابله با بحرانهای اقتصادی کشور می‌توان خواند.

این فعال حوزه نفت با بیان این‌‌که، نفت و پروژه‌‌های نفتی موتور محرک اقتصاد است، عنوان کرد: زنده نگه‌ داشتن این پروژه‌ها می‌تواند در هر شرایطی اقتصاد کشـور را فعال، حفظ و نگهداری کند.

وی فناوریهای موجود در صنایع نفت و گاز کشور به‌ ویژه در بخش خصوصی را بسیار پیشرفته دانست و گفت: تحول به وجود آمده و ایجاد فرصت‌ سازیهای متعدد در شرایط تحریمهای یک طرفه کشورهای غربی بود که منجر به تولید و خلق دانش جدید برای ساخت تجهیزات نفتی شد، بر همین اساس در شرایط کنونی شرکتهای وابسته به انجمن قادر به تولید تجهیزات و لوازم مورد نیاز صنعت نفت تا سقف حدود 70 درصد هستند.

این فعال حوزه نفتی، عملی کردن پروژه‌‌های دانش‌بنیان را مهم خواند و افزود: برای عملی کردن پروژه‌‌های دانش‌بنیان لازم است تا زمینه شناخت پتانسیلهای موجود را از طریق انجمنهای حرفه‌ای و تخصصی، بالا برد و سپس با عقد قرارداد ساخت نمونه محصول، از تمام فرصتها و توان‌مندیهای جوانان و صنعت‌گران پیشکسوت استفاده کرد.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با ارزیابی جایگاه فناوریهای تجاری شده در کشور تصریح کرد: در حوزه نفت به دلیل نیاز و حساسیتهای تخصصی آن، به حرکت به سمت تجاری شدن نیازمندیم تا قیمت تمام‌ شده محصول را به حد و مرز منطقی خود هدایت کنیم.

کد خبر 241817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =