آماده حضور در طرحهای توسعه‌ای صنعت نفت هستیم

بانک سپه آماده حضور در طرحهای توسعه ای صنعت نفت و سرمایه گذاریهای جدید است.

به گزارش  شانا به نقل از روابط عمومی بانک سپه، سیدکامل تقوی نژاد با بیان این‌که بانک سپه می‌تواند نقطه اتکای تولید کشور باشد، گفت: این بانک سال گذشته از محل منابع داخلی و وصول مطالبات معوق میزان تسهیلات اعطایی خود به بخشهای مختلف اقتصادی را در مقایسه با سال قبل حدود 130 هزار میلیارد ریال افزایش داد.

مدیرعامل بانک سپه با اشاره به افزایش نقش آفرینی بانک سپه در کمک به اجرای طرحهای بزرگ ملی و تولید محصولات استراتژیک نظیر سیمان، فولاد و سنگ آهن خاطرنشان کرد: این بانک در سال گذشته موفق شد 7.5 میلیارد دلار قراردادهایی را در بخشهای مختلف منعقد کند، به طوری که 7 پتروشیمی، 4 میدان نفتی و 2 نیروگاه از طرحهایی بود که در سال 1393 توسط بانک سپه پذیرش شد.

وی گفت: بانک سپه عاملیت تأمین مالی یک پالایشگاه بزرگ تأمین کننده خوراک چهار پتروشیمی را با مشارکت 5 بانک دیگر به مبلغ 215 میلیارد دلار به عهده گرفته است.

وی با بیان این که بانک سپه پارسال در بخش صنعت 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است، گفت: از محل صندوق توسعه ملی نیز حدود 3000 میلیارد ریال تسهیلات در بخش صنعت و معدن  و 3800 میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی تخصیص پیدا کرده است.

رئیس هیئت مدیره بانک سپه گفت: در دولت تدبیر و امید اقداماتی در بانک سپه صورت گرفت که سابقه نداشته که از جمله آن می توان به بحث افزایش سرمایه اشاره کرد.

کد خبر 241825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =