فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر راه اندازی شد

فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر و بخش بخار نیروگاه آبادان روز جمعه (8 خردادماه) با حضور وزیر نیرو راه اندازی و وارد مدار شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، در آیین راه اندازی فاز دوم نیروگاه خرمشهر که شماری از مسئولان اجرایی استان خوزستان و شهرستان حضور داشتند، مدیر نیروگاه گفت: این پروژه با ظرفیت 324 مگاوات اجرا شده است.

حسین نوشین با بیان اینکه با افتتاح فاز دوم نیروگاه گازی خرمشهر ظرفیت تولید برق در این نیروگاه روزانه به 970 مگاوات رسید، افزود: فاز نخست این نیروگاه شامل چهار واحد گازی در مجموع با ظرفیت 648 مگاوات در سال 1389 به بهره برداری رسیده بود.

وی اظهار کرد: فاز سوم نیز شامل سه واحد بخار 160 مگاواتی و در مجموع 480 مگاوات در مدار تولید قرار دارد.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر گفت: این نیروگاه در جهت تامین برق کشور و همچنین صادرات برق به کشور عراق اهمیت بالایی دارد و به طور متوسط روزانه 200 مگاوات ساعت انرژی الکتریکی توسط پست 400 کیلو وات نیروگاه به کشور عراق انتقال داده می شود.

همچنین بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو، نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان خوزستان و شهرستان به بهره برداری رسید.

با راه اندازی واحدهای بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان، که شامل دو واحد 160 مگاواتی به ظرفیت 320 مگاوات است، ظرفیت تولید برق این نیروگاه به 815 مگاوات رسید و راندمان آن تا حدود 50 درصد افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت توسعه برق ایران در آیین راه اندازی این پروژه گفت: با بهره برداری از این واحد نیروگاهی بیش از 50 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی می شود.

مجید صالحی افزود: اهمیت توسعه این واحد با توجه به افزایش مصرف برق در منطقه جنوب خوزستان به ویژه شهرستانهای آبادان و خرمشهر در پایداری شبکه تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به فراهم شدن زمینه صادرات برق بیشتر به کشور عراق اظهار کرد: نگاه نخست ما در تولید برق تامین مصرف داخلی و بعد صادرات آن است.

نیروگاه گازی آبادان با اعتبار ارزی 138 میلیون یورو و 666 میلیارد و 964 میلیون ریال احداث و پیمانکار اصلی پروژه شرکت مپنا و بیشتر  تجهیزات آن ساخت داخل است.

کد خبر 241828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =