نفت خام از 60 دلار گذشت

در آخرین روز از معاملات هفتگی، قیمت انواع نفت خام با افزایش روبه‌رو شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی یاهو نیوز، در معاملات روز جمعه 29 می (8 خرداد) بهای نفت خام تحت تاثیر توقف روند صعودی ارزش دلار و گزارش میزان ذخایر نفتی آمریکا با افزایش مواجه شد. دلار آمریکا که در ماه می 2.5 درصد رشد کرده بود، روز جمعه متوقف شد.

بر اساس این گزارش، در معاملات بازار نیویورک قیمت هر بشکه نفت خام سبک آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) با 2 دلار و 62 سنت (4.54 درصد) رشد به 60 دلار و 30 سنت رسید. این بالاترین میزان رشد قیمت در 45 روز گذشته به شمار می‌رود. در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 2 دلار و 98 سنت (4.8 درصد) رشد به قیمت 65 دلار و 56 سنت خرید و فروش شد. قیمت نفت برنت در طول هفته گذشته تقریبا ثابت بود اما نسبت به یک ماه گذشته 2 درصد کاهش نشان می‌دهد.

کارشناسان می‌گویند: توقف روند صعودی ارزش دلار و کاهش تعداد دکل‌های حفاری فعال به همراه کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا موجب شد تا در آخرین روز معاملات هفتگی، قیمت نفت خام با رشد چشمگیری روبه‌رو شود. از سوی دیگر، معامله‌گران نفت خام با این پیش‌بینی که اعضای اوپک در نشست هفته آینده حجم تولید خود را کاهش نخواهند داد، تلاش می‌کنند تا از این موقعیت بیشترین استفاده را ببرند.

در همین حال گفت می‌شود، تنش‌ها در خاورمیانه که با بمبگذاری داعش در مسجدی در عربستان افزایش یافته، بر روند صعودی قیمت نفت خام موثر بوده است.

کد خبر 241851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =