20 میلیون دلار به پروژه سیراف تزریق شده است

عملیات اجرایی طرح زیر ساخت فراگیر پالایشی سیراف در مرحله نخست با 20 میلیون دلار آورده سهامداران، تا دو هفته آینده (اواخر خرداد ماه) به طور رسمی آغاز می شود.

مدیر عامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت زیر ساخت فراگیر پالایشی سیراف به خبرنگار شانا گفت: عملیات اجرایی این طرح تقریبا شروع شده و در روزهای آینده با حضور مقامهای کشوری بطور رسمی کلنگ زنی خواهد شد.

علیرضا صادق آبادی با بیان این که هر یک 8 شرکت مجموعه سیراف موظف به سرمایه گذاری 300 میلیون دلار در این طرح هستند، افزود: 400 میلیون دلار نیز برای اجرای شرکت زیر ساخت برآورد شده است.

وی با بیان این که این میزان،پیش بینی اولیه است افزود: کل طرح حدود سه میلیارد دلار برآورد شده است و در مرحله نخست، 20 میلیون دلار از سهامداران جمع آوری شده که از همین روزها برای آغاز اولیه اجرای طرح، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

صادق آبادی تاکید کرد: کل سرمایه، یکجا از سهامدارن دریافت نخواهد شد و همزمان با پیشرفت پروژه دریافت می شود.

به گزارش شانا، طرح احداث فراگیر پالایشی سیراف در قالب هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل هر یک به ظرفیت 60 هزار بشکه در روز، با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی اجرا خواهد شد.

این طرح با هدف جلوگیری از خام فروشی میعانات گازی، ایجاد ارزش افزوده، اشتغال زایی و تضمین تولید حداکثری از میدان گازی پارس جنوبی طراحی شده است.

کد خبر 241852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =