۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
  • کد خبر: 241858
جزییات فروش گازوییل به کامیونها در مرزهای کشور

مبنای محاسبه فروش گازوییل به کامیونهای ایرانی که از مرزهای کشور تردد می کنند، نرخ مصوب فروش این فرآورده ( 300 تومان) به اضافه مابه التفاوت فروش مرزی است.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به خبرنگار شانا، گفت: نرخ گازوییل کامیونهای ایرانی که در بخش حمل و نقل داخلی فعالیت می کنند و  همچنین کامیونهای ایرانی که از مرزهای کشور خارج می شوند، بر اساس مصوبه، 300 تومان محاسبه و دریافت می شود.

محمد رضا مظلومی افزود: قیمت هر لیتر گازوییل برای کامیونهای خارجی (ترانزیتی) که در مرزهای ایران تردد می کنند، نیز، هر لیتر 600 تومان (به جز عوارضی که به سازمان حمل و نقل و پایانه ها پرداخت کنند) محاسبه می شود.

مظلومی، همچنین درباره نرخ سوخت شناورها،اظهار کرد: قیمت هر لیتر سوخت برای شناورهای گازوییل سوز با پرچم ایران و مالکیت ایرانی برای تردد در آبهای داخلی کشور ٣٠٠ تومان است و گازوییل مصرفی شناورهای یاد شده برای تردد در خازج از محدوده آبهای ایران نیز با نرخ بانکرینگ محاسبه می شود.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی تصریح کرد: در صورتی که شناورهای ایرانی از آبهای ایران خارج شوند و در آبهای بین المللی یا مشرف به کشورهای همسایه تردد کنند، نرخ گازوییل مصرفی آنها با نرخ بانکرینگ که هم اکنون هر لیتر آن حدود ١٥٥٠ تومان است، محاسبه می شود. (این نرخ شناور است و به صورت هفتگی تعیین می شود)

مظلومی افزود: قیمت نفت کوره تحویلی به شناورهای خارجی و شناورهای ایرانی که در آبهای بین المللی تردد می کنند نیز بر مبنای نرخ بانکرینگ خواهد بود.

کد خبر 241858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =