تـأیـیـد اقدام دولت در خصوص اصلاح قیمت حاملهای انرژی

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به اصلاح قیمت حاملهای انرژی گفت: اصل کار یعنی اصلاح قیمت حاملهای انرژی ازجمله بنزین مطابق با قانون اجرا شده است.

محمد سعید انصاری در گفتگو با خبرنگار شانا، صبح امروز (شنبه 9 خردادماه) در خصوص ارزیابی اجرای برنامه جدید توزیع سوخت در قالب اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، تصریح کرد:  اجرای برنامه ها برپایه قوانین سبب تایید آنها می شود؛ بنابراین، اصل کار یعنی اصلاح قیمت حاملهای انرژی ازجمله بنزین، مطابق با قانون اجرایی شده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی، بااین‌حال گفت: احتمال دارد در اجرای قوانین برخی تنگناها بروز کند. ازاین‌رو، دولت باید با اتخاذ برنامه‌های اساسی تدابیر لازم را پیش‌بینی و اجرا کند.

انصاری در پاسخ به این سئوال که آیا زمان و شرایط برای اجرای این مرحله از قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از سوی دولت بخوبی برگزیده‌شده بود یا خیر؟ گفت: ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است.

این نماینده مجلس نهم، همچنین به موضوع ادعای مفقود شدن یک هواپیما - متعلق به شرکت خصوصی هواپیمایی نفت – اشاره کرد و گفت: این موضوع در جلسه کمیسیون انرژی با حضور مسئولان مربوطه بررسی و مشخص شد این هواپیما به دلیل قدیمی بودن پس از طی مراحل قانونی فروخته‌شده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی در پاسخ به این سئوال که باوجود قدیمی بودن هواپیمای یاد شده آیا فروش آن برمبنای قانون بوده است یا خیر؟ تصریح کرد: این کار به شکل قانونی انجام‌شده است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت هواپیمایی نفت ایران، پیش‌تر در گفتگو با شانا موضوع مفقود شدن یک فروند هواپیمای متعلق به این شرکت را رد کرده بود.

 براساس تکلیف مجلس و براساس دستور عمل هیئت وزیران، از ساعت ٢٤ روز سه‌شنبه (۵ خرداد ۱۳۹۴) نظام سهمیه‌بندی بنزین لغو و بنزین باقیمت هر لیتر یکهزار تومان عرضه شد.

بر اساس این مصوبه، در میان انواع فرآورده‌های نفتی هر لیتر گازوییل با حفظ نظام سهمیه بندی از ٢٥٠ تومان به ٣٠٠ تومان و گاز مایع نیز با اندکی افزایش از ٢١٠ تومان به ٢٣٠ تومان افزایش‌یافته است؛ نفت سفید نیز بدون تغییر، هر لیتر، ١٥٠ تومان عرضه می‌شود.

در مصوبه اخیر هیئت‌وزیران، قیمت هر لیتر سوخت هواپیما با ١٠٠ تومان افزایش به ٦٠٠ تومان تغییر کرده است و قیمت سی ان جی نیز ثابت ماند و هر مترمکعب آن با قیمت ٤٠٠ تومان در جایگاههای سوخت عرضه می‌شود.

کد خبر 241861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =