۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
  • کد خبر: 241868
کشف یک ذخیره بزرگ نفتی در برزیل

شرکت نفتی بارا انرژیا برزیل روز پنجشنبه (هفتم خرداد ماه) از کشف یک ذخیره بزرگ نفتی در میدان فراساحلی کارکارا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بارا انرژیا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت به همراه پتروبراس و کیو‌جی‌ئی‌پی پارتیسیپاچوئس برزیل و گالپ پرتغال یک ذخیره بزرگ در حوزه فراساحلی کارکارا کشف کرده است.  

به گفته بارا، این شرکتها با حفاری در چاه ارزیابی کارکارا ان در 250 کیلومتری جنوب ریودوژانیرو، یک ذخیره دارای نفت سبک با درجه سنگینی 31 در مقیاس موسسه نفت آمریکا (ای‌پی‌آی) کشف کرده‌اند. 

این اکتشاف نشان می‌دهد که این صخره‌های نفتی به ذخیره کارکارا که در همین بلوک کشف شد، متصل است. بر اساس این گزارش، 66 درصد از سهام این بلوک و همچنین اجرای آن در اختیار پتروبراس قرار دارد و شرکتهای گالپ انرژیا با 14 درصد سهم، کیوجی‌ئی‌پی و بارا هر یک با 10 درصد سهم از دیگر سهامداران این بلوک هستند. 

کارکارا که در سال 2012 میلادی کشف شد، یک ذخیره پیوسته و متصل 400 متری است و بزرگترین ستون نفتی کشف‌شده در حوزه سب سلت برزیل به شمار می‌رود که در بستر دریا در زیر لایه‌ای از نمکهای معدنی قرار دارد.   

بارا اعلام کرد که این شرکتها در نظر دارند در نیمه دوم سال جاری عملیات خود را بر روی چاه ارزیابی کارکارا ان‌دابلیو آغاز کنند.

یکی از مقامهای شرکت کیو‌جی‌ئی‌پی در ژانویه 2013 اعلام کرده بود که چاههای این منطقه می‌توانند روزانه تا 35 هزار بشکه نفت تولید کنند که مشابه میدان لولا پتروبراس است و میزان قابل‌توجهی در میدانهای فراساحلی به شمار می‌رود.  

کد خبر 241868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =