فرآورده های نفتی و پتروشیمی پیشتاز صادرات بودند

صدور انواع فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی در 2 ماه نخست سال 94 صدر نشین صادرات غیر نفتی شد.

به گزارش شانا، تراز بازرگانی ایران برای دومین ماه پیاپی مثبت ماند و روند کاهشی واردات در اردیبهشت ماه نیز تداوم یافت.

واردات کشورمان در دو ماه نخست امسال به 6 میلیارد و 344 میلیون دلار رسید که این میزان واردات 13 و 82 صدم درصد کمتر از مدت مشابه سال پیش بوده است.

همچنین در این مدت میزان صادرات غیر نفتی کشورمان به هفت میلیارد و 861 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2 و 66 صدم درصد کاهش داشت.

بنابراین گزارش، آمار تجارت خارجی کشورمان نشان می دهد که در دو ماه نخست امسال بیش از آنک ه کالا وارد کشورمان شود، انواع کالا به دیگر کشورها صادر شده است .

اقلام عمده صادرات غیر نفتی در مدت یاد شده شامل پروپان، قیر نفت و پلی اتیلن بوده وعمده ترین خریداران کالاهای صادراتی کشورمان هم به ترتیب چین ،عراق ، امارات متحده عربی، هند و افغانستان بوده اند.

عمده واردات کشورمان هم به ترتیب به ذرت دامی با سهم 3 و 44 صدم درصدی از کل ارزش واردات، برنج با 2و42 صدم درصد، کنجاله سویا با 2 و 24 صدم درصد ماشین آلات و دستگاه های شکل دادن یا قالب گیری محصولات معدنی با 2 و12  صدم درصد و گندم با 1و 77 صدم درصد اختصاص داردو عمده کشورهای صادرکننده کالا به ایران هم در دو ماهه اول امسال به ترتیب شامل امارات متحده عربی، چین، کره جنوبی، ترکیه و هند بوده است.

کد خبر 241870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =