عملیات گازرسانی به 410 روستای خراسان شمالی اجرا می شود

گازرسانی به ٤١٠ روستای واجد شرایط استان خراسان شمالی در دستور کار شرکت گاز این استان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهار کرد: این حجم از عملیات گازرسانی با اختصاص ٧٦٢ میلیارد ریال اعتبار و با هدف کاهش میزان مهاجرت روستاییان به شهرها، رفع محرومیت زدایی و توسعه گازرسانی در بخش صنعت شمال استان در حال اجراست.

حسین تقی نژاد گفت: پس از سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی در سال ٩١، گازرسانی به مناطق محروم استان با همتی چند برابر اجرایی و ٤١٣ پروژه گازرسانی در این سفر مصوب شد.

وی تصریح کرد: سه مصوبه این سفر زیرساختی بود و برای فراهم کردن شرایط گازرسانی به روستاهایی که در فاصله ١٥ کیلومتری خطوط انتقال قرار خواهند گرفت لازم الاجراست و این سه مصوبه امکان گازرسانی به حدود ٢٥٠ روستا را فراهم می کند.

به گفته وی، اجرای خط انتقال ١٠ اینچ بام- صفی آباد به طول ٢٦ کیلومتر با اختصاص مبلغ ٥٨ میلیارد ریال امکان گازرسانی به ٥١ روستا با چهار هزار و ٦٢١ خانوار را فراهم می سازد.

تقی نژاد افزود: اجرای خط انتقال ١٢ اینچ راز- غلامان نیز به طول ١٩ کیلومتر و با اختصاص مبلغ ٦٢ میلیارد ریال امکان گازرسانی به ٩٣ روستا با ١٢ هزار و ٥٦٠ خانوار را فراهم می کند.

وی با اشاره به این که مصوبات اول و دوم، بالای ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اظهار کرد: خوشبختانه اجرای تقویت شبکه گاز استان با اختصاص مبلغ ٨٠ میلیارد ریال با هدف تداوم و پایداری فشار گاز در استان و با افق ٥٠ ساله تامین انرژی، هم اکنون بصورت ١٠٠ درصد اجرایی شده است.

تقی نژاد ادامه داد: هم اکنون مقدار شبکه تغذیه و توزیع اجراشده در استان، چهار هزار و ٥٣٧ کیلومتر بوده که ١٢ درصد آن پارسال اجرایی شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر ١٢٥ هزار انشعاب در استان نصب شده که بیش از ٩ هزار انشعاب آن مربوط به سال ٩٣ است، گفت: هم اکنون ١٠٩ روستای استان به شبکه گاز متصل و عملیات گازرسانی به ١٨٤ روستا نیز در حال اجراست.

کد خبر 241878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =