تعمیرات اساسی واحدهای پالایشگاه شیراز پایان یافت

فعالیت واحدهای آیزوماکس، هیدروژن، گوگرد سازی، تصفیه گاز با آمین و آب ترش پالایشگاه شیراز با پایان تعمیرات اساسی این واحدها، از سرگرفته شد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت شیراز در این باره به خبرنگار شانا، گفت: این تعمیرات اساسی پس از یک دوره سه ساله، از اوایل اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و در مدت 34 روز پایان یافت

عبدالرحیم شمس الدینی با بیان این که تعمیرات اساسی این دوره از سوی کارکنان پالایشگاه و نیروهای پیمانکاری خارج از شرکت انجام شده است،ادامه دا: در مدت زمان تعمیرات اساسی واحد آیزوماکس،تولید نفت گاز پالایشگاه روزانه 500 هزار بشکه کاهش داشت که این مهم با زودتر در سرویس قرار گرفتن این واحد، به میزان قبلی برگشت.

وی با بیان این که واحد آیزوماکس، هم اکنون با ظرفیت 10 هزار بشکه در روز فعال است، افزود: در حال حاضر روزانه 700 هزار لیتر گازوئیل کم گوگرد در این شرکت تولید و تحویل شرکت ملی پخش می شود.

وی همچنین از یک توقف 36 ساعته برای کل پالایشگاه به منظور تتعمیر اساسی واحد یوتیلیتی خبر داد و گفت: در ابتدا قرار بود که این عملیات چهار روزه انجام شود که با تدابیر انجام شده این زمان به 36 ساعت کاهش یافت.

شمس الدینی با بیان اینکه واحد یوتیلیتی (آب، برق و بخار) تنها در صورتی می تواند توقف داده شود که کل واحدهای شرکت از سرویس خارج شوند، تصریح کرد: به منظور تعمیر نشت بخار شیرهای واحد یوتیلیتی، کل واحدهای پالایشگاه 36 ساعت متوقف شدند و بلافاصله به مدار تولید برگشتند.

به گفته وی کاهش زمان توقف کلی،از امتیازهای این دوره از تعمیرات اساسی به شمار می رود.

کد خبر 241881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =